Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

Podcijenjena namirnica

Kikiriki u obrani našeg zdravlja

Kikiriki je omiljena i svakom dostupna grickalica koja je, kako su zaključili znanstvenici, i vrlo korisna za naše zdravlje. Bez obzira jedete li ih sirove, pržene ili u obliku maslaca, ova namirnica vas neće udebljati, a pridonijet će zdravlju.

Kikiriki smo naviknuli ubrajati u orašaste plodove, ali s gledišta botanike ova namirnica je mahunarka i u bliskom je srodstvu s lećom, grahom i graškom. Njegove zdravstvene koristi duže vrijeme su osporavane zbog činjenice da kikiriki sadrži velike količine masti. Naime, energetska vrijednost 100 g plodova iznosi više od 500 kcal od čega skoro 50 % zauzimaju masti. Ali istraživanja zadnjih godina potvrdila su ljekovita svojstva kikirikija bez obzira na način konzumacije – kao slane i pržene grickalice, maslac ili dodatak u salatama.

Redovita konzumacija maslaca od kikirikija ili šaka plodova dnevno smanjit će rizik oboljenja od kardiovaskularnih bolesti i dijabetesa, snizit će razinu lošeg kolesterola i kontrolirati razinu šećera u krvi.

Osim toga, kikiriki obiluje mineralima, vitaminima, antioksidansima i drugim hranjivim tvarima koje predstavljaju izvor energije za naš organizam.

Zbog velikog sadržaja nezasićenih masnih kiselina doprinosi osjećaju sitosti i smanjuje želju za drugom hranom. Dobar je kao zdrav međuobrok ili kao kompletna zamjena za cijeli obrok.

Ispitivanja koja su provodili znanstvenici sa Sveučilišta u Floridi potvrdila su zaključak da ova namirnica po količini antioksidansa nadmašuje čak i određene vrste voća. Tako je prženi kikiriki po antioksidativnim svojstvima jednako učinkovit kao jagode i kupine. Naime, prženjem se u plodovima povećava udio kumarinske kiseline za više od 20 %.

Jedina mana ove mahunarke jest da je dosta snažan prirodni alergen. Konzumacija kikirikija kod alergičnih ljudi mogla bi izazvati neugodne simptome u blažem ili ozbiljnije obliku.

Bez obzira u kakvom obliku kupujete kikiriki u trgovini, obratite pažnju da plodovi nemaju vidljivih oštećenja, pokvareni miris ili druge promjene u boji. Neoljušteni kikiriki možete držati na suhom i tamnom mjestu, a oljušteni je najbolje čuvati u kutiji. Cijele plodove kikirikija možete duže očuvati i u hladnjaku ili zamrzivaču.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...