Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

Sveprisutna bjelančevina

Kolagen koji čuva mladolikost

O ovom proteinu često se govori kada je u pitanju njega kože, ali kolagen nije bitan samo za kožu, nego i za zglobove, kosti i druge sustave organizma. 

Ulogu kolagena u našem zdravlju teško je zanemariti jer je ona glavna strukturna bjelančevina koji oblikuje naše tijelo. Kolagen je jako važan za izgradnju kože, tetiva, zglobova i vezivnih tkiva. Ima ga i u krvnim žilama, probavnom sustavu, kostima. On je faktor koji je odgovoran za starenje i izgled naše kože, ali i naš osjećaj zdravlja i pokretljivosti jer čuva zglobove kod fizičkog napora, pa je u kombinaciji s omega-3 masnim kiselinama i vitaminom C posebno bitan sportašima i rekreativcima.

Sama činjenica da kolagen čini oko 30 % bjelančevina u tijelu dovoljna je da mu posvetimo potrebnu pažnju. Osim prirodnog procesa starenja, na proizvodnju kolagena u našem organizmu utječe i način života. Pušenje, kao i prekomjerna konzumacija slatkih i pekarskih proizvoda smanjuju količinu ove bjelančevine.

Manjak kolagena može se nadopuniti na različite načine. Za ljepotu kože kolagen možete naći u kremama, ali one nemaju dovoljan utjecaj na našu kožu i vezivna tkiva, dok kolagen iz hrane pozitivno utječe na povećanje proizvodnje kolagena u tijelu. Njegovi najbolji izvori su riba, jaja, govedina i piletina.

Postoje 3 tipa kolagena od kojih je prvi najzastupljeniji u našem organizmu. Od svih namirnica bogatih kolagenom upravo riba sadrži najveću zalihu prvog tipa. Uz nju, još i jaja imaju isti tip kolagena.

Kako bi se kolagen proizvodio, uz njega je potrebno u organizam unositi  vitamin C kroz konzumaciju voća i povrća, orašastih plodova i sjemenki.

Osim kroz prehrambene namirnice, kolagen se može uzimati i kao dodatak prehrani. Tako možemo djelovati na organizam kako bismo ojačali zglobove, regulirali probavu te zategnuli kožu.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...