Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

Sva istina o žumanjku

Namirnica s dvojbenom reputacijom

Danas se tvrdnje o štetnosti jaja zbog visoke količine kolesterola opet preispituju, kao i njihove nutritivne vrijednosti i koristi za ljudski organizam. Gdje je istina, sigurno se pitate? Jednostavno, negdje u sredini.

Jaje kao prehrambena namirnica u sebi utjelovljuje savršen balans hranjivih tvari. Bjelanjak ima visoku koncentraciju bjelančevina i posve je nisko kaloričan, a žumanjak je prava škrinjica s vitaminima, mineralima, masnim kiselinama i kolesterolom, oko kojeg su se toliko puta lomila koplja zdravstvenih prepirki.

Cijeli niz zadnjih nekoliko istraživanja i studija samo je potvrdio da kolesterol koji sadrže nije štetan za naš organizam već je potreban za sintezu hormona i stanice tijela. On nije uzročnik oboljenja poput ateroskleroze ili tromboze. Naprotiv, kolesterol koji sadrži žumanjak pomaže nadomjestiti manjak kalcija u krvi i čak smanjuje razinu lošeg kolesterola. Ali kao i u svemu, potrebna je ravnoteža. Konzumacija samih jaja neće biti od velike koristi ako ne jedete i druge vrste namirnica.

Žumanjak je prava vitaminska bomba jer obiluje vitaminima B skupine, D, A i E. Za istinu rečeno, i bjelanjak posjeduje određene zalihe vitamina. Korist od svih tih vitamina naš organizam osjeti tek kad konzumiramo sve zajedno.

Osim vitamina, žumanjak je izvor minerala i masnih kiselina. Holin, lecitin, kalcij, fosfor i kalij samo su neki od nutrijenata koji pomažu normalizirati metabolizam, držati tjelesnu težinu u razumnim granicama i da se osjećamo bolje i zdravije.

Bez obzira na svu korist jaja, ipak nije potrebno s njima pretjerivati. U obrocima je najbolje ovu namirnicu kombinirati s drugim namirnicama i prilagođavati ju potrebama vlastitog organizma.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...