Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

Hrana liječi

Prehrambene navike i hormonalna ravnoteža

Danas možemo svjedočiti sve većem broju hormonalnih poremećaja koji pogađaju ljude. Dugotrajna neravnoteža barem jednog hormona može dovesti do neravnoteže svih ostalih u nizu.

Način života koji vodimo, velika količina stresa, nedovoljna količina sna, hrana koja nije organskog uzgoja, sve ovo zajedno djeluje na poremećaj ravnoteže u organizmu. Endokrine žlijezde idealan su mehanizam u našem tijelu koje djeluju u međusobnoj sinergiji. Ali naše velike brige, potreba za savršenstvom, kontrolom i redom u svemu te neprekidan tok misli kada i kod kuće nastavljamo razmišljati o poslu, vode nas k hormonalnom disbalansu.

Čak i navika poput odlaska na spavanje iza 23 sata može izazvati poremećaj u proizvodnji i količini kortizola. Neprekidan fizički i psihički stres mogu dovesti do poremećaja rada štitnjače.

Jedan od najvećih uzročnika hormonalnog disbalansa je upravo stres. On povećava razinu kortizola, steroidnog hormona DHEA i testosterona, ali smanjuje razinu hormona štitnjače, estrogena i progesterona, hormona rasta i melatonina. Takav dugotrajan stres uzrokuje disbalans cijelog neuroendokrinog sustava, a ne samo jedne vrste hormona.

Osim stresa, mentalne energije i rada mozga, na hormone utječe i hrana koju konzumiramo.

Namirnice koje u sebi sadrže teške metale, pesticide i druge kemijske spojeve koje su biljke u stanju nakupljati danas dovode do hormonalne neravnoteže. Upravo neprovjerene namirnice mogu izazvati veliki broj hormonalnih poremećaja i stanja organizma za koje će nam kasnije biti potrebna promjena prehrambenih navika i terapija.

Ako ne znate što se s vama događa, ali ste primijetili česte promjene raspoloženja, suho i beživotno stanje kože, opadanje kose, manjak energije, kronični umor, česte infekcije, sve su to pokazatelji hormonalne neravnoteže. Ako nakon konzultacija s liječnikom utvrdite da je u pitanju hormonalni disbalans, trebate provjeriti svoj jelovnik i možda izbaciti iz prehrambenih navika neke namirnice koje će u takvom slučaju samo štetiti. Prijeđite na bezglutensku prehranu, pazite na unos šećera, mliječnih proizvoda i na one koje u svojem sastavu sadrže modificiranu soju. Obvezno koristite namirnice iz ekološkog uzgoja i sezonskog sazrijevanja.

Nutricionisti preporučuju konzumirati više organskih namirnica – meso govedine, teletine, puretine i divlje ribe, a ne iz uzgajališta. Od mesnih prerađevina za ljubitelje slanine nema zabrane, samo je bitno da su takve svinje bile hranjene domaćom hranom. Svakako je dobro pojedinih dana iz jelovnika isključiti meso i konzumirati azuki grah, crnu leću, mladi grah.

Umjesto mlijeka konzumirajte biljne zamjene za mlijeko bez šećera kao što su bademovo, kokosovo i lješnjakovo. Od žitarica preferirajte proso, smeđu rižu, crvenu rižu, kvinoju, kukuruz i ječam (bez obzira što sadrže gluten). Zeleno povrće se treba konzumirati u dovoljnoj količini. Dnevno pojedite barem dvije velike zdjele kuhanog i sirovog povrća poput blitve, špinata, kelja, raštike i poriluka.

Od voća dajte prednost crvenom bobičastom voću, jabukama, kruškama. Samo 2-3 voćke dnevno pozitivno će utjecati na normalizaciju hormonalnog stanja.

Kakao, rogač i kokosov šećer koristite kad poželite napraviti zdrave kolače. Svakodnevno konzumirajte bademe, orahe, lješnjake, brazilske oraščiće, sjemenke sezama, buče, suncokreta, chie i sl. U svojoj prehrani nemojte izostaviti ni masnoće. Birajte kokosovo, maslinovo, laneno, bučino i repičino ulje.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...