Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

Mirisni dodaci

Šalica opojnih aroma

Čaj većinom pijemo kad smo prehlađeni ili osjećamo hladnoću pa se želimo ugrijati. Rijetko kad ga pijemo kako bismo osjetili poseban užitak mirisa, ali i okusa. 

U ovo doba godine, kako biste si osigurali i povisili razinu tjelesne energije, posebnu pažnju obratite na prehranu i jedite više povrća i voća koji obiluju vitaminima i mineralima, a ne tešku, masnu hranu i puno praznih ugljikohidrata (bijelo brašno i šećer) koji organizam dodatno uspavljuju.

Prvo za čim trebate posegnuti kada osjetite umor je čaša vode. Čak i blaga dehidracija opterećuje organizam i otežava funkcioniranje uma i tijela. Zato uvijek uza sebe imajte bočicu s vodom. Idealna bi bila voda s limunom bez zaslađivača.

Izbjegavajte kofein i gazirana pića te posegnite za prirodnim cijeđenim sokovima koji u trenu vraćaju energiju ili zelenim smoothijima koji su osim vitaminima, bogati i vlaknima te reguliraju probavu. Jabuka, limun i zeleno lisnato povrće (peršin je posebno bogat vitaminom C) bio bi idealan smoothie za povećanje energije te uz njega u slučaju gladi i šaka orašastih plodova koji obiluju mineralima. Idealan prirodno cijeđeni sok napravljen je od cikle, mrkve, jabuke i limuna.

Sva hrana koja je lagano kiselkastog okusa dodatno će vas održati budnima. Ako pri ruci nemate prirodno cijeđeni sok, posegnite za komadom kiselije jabuke, naranče ili limuna, kivijem, narom ili šipkom. Vitaminom C bogate su i suhe brusnice, jedino obratite pažnju na konzumiranu količinu suhog voća zbog visoke kalorijske vrijednosti. I druge namirnice bogate vitaminom C imaju pozitivan učinak na razbuđivanje i na povećanje energije. Uz određenu hranu, dobro je i konzumirati vitamin C u obliku dodataka prehrani.

Važan mineral za energiju je magnezij jer pridonosi smanjenju umora, iscrpljenosti i održavanju normalnog metabolizma. Njegov nedostatak uzrokuje premor i gubitak snage.

Porcija od 100 g orašastih plodova sadrži nešto više od 500 miligrama magnezija. Sjemenke su također dobar izvor magnezija, posebno sezam, bučine sjemenke, brazilski oraščići, kikiriki, bademi i orasi. Suhe smokve najbogatije su magnezijem (100 g sadrži približno 70 mg magnezija), odmah iza njih su suhe marelice, grožđice i datulje. U slučaju gladi tu je i nezaobilazna banana koja  nam često pomaže, a isto je bogata magnezijem.

Za užinu na poslu ponesite zelenu salatu koju obogatite slanutkom, grahom, mahunama ili lećom u kombinaciji s integralnim žitaricama: smeđom rižom (100 g sadrži 44 mg magnezija) ili heljdom, ječmom, zobi, prosom, kvinojom. 

Poslijepodnevni međuobrok može biti i samo jedan red tamne čokolade s visokim postotkom kakaa koji je također biljni izvor magnezija, tako da se u 100 g tamne čokolade (tamnom čokoladom smatra se čokolada s najmanje 72 % kakaa) nalazi 327 mg magnezija.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...