Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

Hrana liječi

Ublažite proljetne simptome dermatitisa prilagođenom prehranom

Javljaju li vam se u proljeće pojačano promjene na koži? Preispitajte svoje prehrambene navike i za poboljšanje stanja kože primijenite odgovarajuću prehranu.

Koža je najveći organ našeg tijela i sastoji se od tri različita sloja. Ako našem organizmu nešto nedostaje, prva će reagirati koža. Kroz promjene vanjskog izgleda, ona će nam pokazati znakove da nešto nije kako treba. Suhoća, dermatitis i drugi problemi neizravno upućuju na poremećaj probave. Proljeće je vrijeme kada naš organizam doživljava veće promjene, što itekako rezultira promjenama stanja kože.

Kod jačanja sezonskih simptoma dermatitisa, specijalisti u prvom redu preporučuju prilagoditi prehrambene navike trenutnim potrebama.

Na svojem jelovniku trebate izbjegavati određene namirnice te više konzumirati druge. Tako nutricionisti smatraju da treba izbjegavati namirnice koje sadrže gluten (kao što su pšenica, raž, zob, ječam) te

preporučuju bezglutensku prehranu. Od žitarica i drugih namirnica slobodno se mogu koristiti riža, krumpir, kukuruz, heljda i proso.

U svoju prehranu možete uvesti cijeli niz zamjenskih namirnica poput rižine tjestenine, slanutkovog brašna za začinjavanje jela, palente, kukuruznog i rižinog ekstrudata (vafli), čistog kukuruznog kruha (ne miješani s pšenicom), corn flakesa, riže kuhane na bademovom mlijeku, crvene ili smeđe riže kao prilog jelima, krumpira na sve načine, dok u juhu umjesto tjestenine možete ukuhati proso ili taranicu načinjenu od jaja i slanutkovog brašna ili žličnjake od kuhane riže, jaja i maslaca.

Kako naglašavaju stručnjaci, nije nužno u potpunosti izbaciti gluten. Tu i tamo možete pojesti neko pecivo koje ste napravili od pšeničnog brašna. Osim što trebate izostaviti glutenske namirnice iz svoje prehrane, također trebate izbjegavati šećere fruktoze i laktoze jer oni pojačavaju proljetnu pojavu dermatitisa. Kako biste uspostavili zdravlje crijevne flore, naredna 3 mjeseca birajte voće i povrće s manjim udjelom fruktoze, a istodobno izbjegavajte laktozu koju sadrži kravlje mlijeko. Voće s većim udjelom fruktoze su jabuke, kruške, guava, dinje, papaja, lubenica, grožđe i sve suho voće. Od ostalih namirnica, to su kukuruzni i javorov sirup, nektar agave, bijeli i smeđi šećer, javorov šećer, šećerni sirup, med, koncentrirani voćni sokovi. Konzumaciju keksa, peciva s voćnim punjenjem, pekmeza i slatkih namaza, palačinki i krafni također ograničite.

Preporučeno voće s manjim udjelom fruktoze su trešnje, breskve, nektarine, limun, marelice, kupine, brusnice, borovnice, grejp, naranča, mandarina, kivi, rabarbara, tamarilo i zrela banana.

Kao zamjenu za bijeli šećer koristite prirodna sladila od stevije ili kokosov šećer. Umjesto slatkiša jedite bademe, orahe, pinjole i kolače spravljene bez brašna. Povremeno se opustite i za desert odaberite tučeno vrhnje s voćem s manjim udjelom fruktoze. Od tekućina dajte prednost vodi, limunadi bez šećera, prirodno iscijeđenim povrtnim sokovima (bez cikle) te biljnim čajevima.

Hladne napitke ne uzimajte uz obrok niti sat vremena poslije obroka, dok su topli napitci dopušteni uz jelo i poslije obroka.

Paštete u proljeće zamijenite namazima od kuhanog slanutka i sezama (tahini) te kuhanog graha.

Kod pripreme jela, koristite isključivo hladno prešana ulja (maslinovo i laneno) koja djeluju protuupalno. Po mogućnosti ih konzumirajte bez zagrijavanja (za salate, lešo i sl.). Privremeno u pripremi hrane izostavite ostale vrste masnoća kao što su margarin i suncokretovo ulje.

Dok se simptomi ne smire, izbjegavajte ljutu i začinjenu hranu, vruća i hladna jela, lisnato tijesto i sve proizvode od tog tijesta, krekere, gazirana pića, pivo, ocat, senf, majonezu, papar, dimljenu i konzerviranu hranu. Kavu možete zamijeniti onom biljnom s dodatkom rižinog, bademovog ili kokosovog mlijeka.

U svoju prehranu uvedite i dodatke prehrani poput vitamina i minerala potrebnih za zdravlje kože. Tako vitamini B skupine, A, C i minerali cink, selen i bakar utječu na poboljšanje zdravlja kože.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...