Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

Težak osjećaj

Za žgaravicu i hrana može biti lijek

Ako neugodan, često bolan osjećaj žgaravice prati gotovo svaki vaš obrok, onda je došlo vrijeme da pomno proučite svoj jelovnik i izaberete nove namirnice za zdravu prehranu. 

Žgaravica je osjećaj žarenja u ždrijelu i osjećaj težine nakon jedenja, a često i jakih bolova u prsištu zbog povrata (refluksa) želučane kiseline. Žgaravica može biti i simptom nekih poremećaja, ali i težih oboljenja probavnog sustava. Uzroci ove tegobe mogu biti oslabljena funkcija donjeg sfinktera jednjaka, slaba probava hrane u želucu, manjak kiseline u želucu te oštećenje sluznice želuca.

Sve je gore navedeno većinom poznato, ali kada ih spomenemo, svi se nekako iznenadimo. Činjenica je da postoji velik broj ljudi s manjkom kiseline u želucu zbog čega jako teško probavljaju hranu. Uz kiselinu, nedostaje im i enzima. Kada hrana stigne u želudac, miješa se s kiselinom pa se diže kroz jednjak u ždrijelo. Osjećaj pečenja i žarenja nije uvijek posljedica povrata želučanog sadržaja zajedno s kiselinom, pa se ne može tretirati tabletama za smanjenje kiseline.

Kada je riječ o prehrani, stručnjaci preporučuju kuhane, pirjane i eventualno namirnice pečene u vlastitome soku. Od mesa birajte nemasno meso peradi, teletinu, junetinu ili zečetinu. Ne preporučuje se konzumacija prženog, pohanog i dimljenog mesa te trajnih suhomesnatih proizvoda. Od juha prednost dajte povrtnim juhama s pasiranim povrćem ili laganim juhama od teletine ili bijele ribe, a izbjegavajte masne juhe sa suhim mesom.

Slobodno konzumirajte ribu, i to brancin, oslić i škarpinu. Povremeno možete uvesti u jelovnik kuhanu pastrvu, ali nemojte previše jesti plavu morsku i masnu slatkovodnu ribu.

Kada je riječ o mlijeku i mliječnim proizvodima, prednost dajte biljnim vrstama mlijeka i fermentiranim mliječnim proizvodima poput jogurta, acidofila, probiotika i kefira. Punomasne sireve zamijenite posnim svježim sirevima. Izbjegavajte konzumaciju dimljenih, zrelih masnih sireva i punomasnog mlijeka.
Od žitarica birajte rižu, kukuruz, proso te tjesteninu od durum pšenice.

Jedite voće i povrće, ali samo ono od kojeg nećete osjećati težinu. Krumpir, špinat, mrkva, brokula, cikla, korabica, jabuke, kruške i banane neka čine veći dio vaše prehrane. Povrtne salate najbolje je začiniti maslinovim, lanenim ili suncokretovim uljem. Teško probavljivu svinjsku mast i majonezu ostavite samo za posebne prilike.

Prirodni sokovi, džemovi i med neka sačinjavaju vaš slatki izbor uz koji nećete patiti od žgaravice. Biljni čajevi od kamilice ili mente smiruju sluznicu pa će vam itekako pomoći prevladati tegobe žgaravice.

Ružmarin, cejlonski cimet, kurkuma, limunov sok, lovor, peršinov list i jabučni ocat samo su neki od preporučenih začina koji mogu obogatiti vaše jelo, a da ne osjetite nelagodne simptome žgaravice.

Dodatne preporuke, uz pažljivo birane namirnice, mogle bi biti: dnevno jesti više manjih obroka, paziti na temperaturu jela – ne smije biti prevruće, ni hladno iz hladnjaka, ni kiselo ili previše slatko. Hranu trebate jesti polako i dobro je prožvakati. Nutricionisti ne preporučuju pijenje tekućine za vrijeme obroka i pola sata nakon njega.

Još jedna od preporuka za osobe koje pate od žgaravice: malu krišku sitno nasjeckanog đumbira pokapanu s nekoliko kapi limunova soka prožvakati 15 minuta prije jela.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...