Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

Biljno „meso“

Zdravstvene koristi hranjivog patlidžana

Ljeto je skoro stiglo, a s njim i ljetne namirnice. Omiljeni i sve popularniji lagani povrtni obroci sigurno zauzimaju svoje mjesto na jelovniku. Jedan od takvih ljetnih izvora zdravlja je i patlidžan.

Patlidžan je povrće koje je u naše krajeve preko Kine i Japana stiglo iz Indije, gdje ima vrlo dugačku povijest uzgoja i konzumacije. Na europskom se tlu patlidžan počeo uzgajati na jugu, nakon čega se udomaćio i u zemljama središnje Europe.

Plodovi patlidžana koje nalazimo na našem tržištu izduženog su oblika i tamnoljubičaste kore. Patlidžan je iznimno bogat vodom (preko 90 %), kalijem, u nešto manjoj količini manganom, fosforom, bakrom, kalcijem i magnezijem. Od vitamina, patlidžan sadrži folnu kiselinu, tiamin, niacin, vitamine K, C i B6. Mesnati patlidžan posebno je bogat vlaknima koja imaju višestruku korist za naš organizam.

Patlidžan najviše vole konzumirati vegetarijanci jer njegov okus snažno podsjeća na meso i izvrsna je zamjena za ovu prehrambenu namirnicu. Zbog dijetalnih vlakna patlidžana, nakon obroka duže vrijeme nećete osjećati glad, a zdravstvena korist njegovih nutrijenata pozitivno djeluje na različite sustave i organe našeg organizma.

Patlidžan je izvrsna namirnica u različitim kombinacijama slojeva u musakama. Spojen s mljevenim mesom, paprikama, rajčicama, gljivama, sirom i tikvicama patlidžan će osigurati kvalitetan, uravnotežen i nutritivno bogat obrok. Pečeni patlidžan prava je poslastica za ljubitelje povrća s roštilja. Prije pečenja na roštilju, koru s patlidžana ne treba guliti. Ako ga planirate panirati i pržiti u vrućem ulju, prije rezanja ga ogulite i lagano posoljenog kratko ostavite sa strane kako bi izvukli višak vlage i karakterističnu gorčinu. 

Za najbolju kvalitetu jela birajte čvrste plodove sa sjajnom glatkom površinom. Ako ste neodlučni, radije uzmite malo nedozreo plod koji će dozreti za dan-dva nego da kupite prezreli koji ima izražen gorak okus.

Sirovi patlidžan pod korom sadrži otrovnu tvar solanin koja prirodno štiti plodove biljke od mogućih nametnika. Za čovjeka solanin nije pretjerano opasan, ali može uzrokovati glavobolju i probavne smetnje te pojačano znojenje. Stoga je patlidžan povrće koje uvijek treba konzumirati termički obrađeno jer se tako eliminira solanin i do izražaja dolazi zdravstvena korist ploda. 

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...