Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

Izvor zdravlja

Zdravstvene koristi morskih delicija

Morski plodovi kao što su dagnje, školjke, kozice, škampi, hobotnice, lignje te naravno riba i ostali plodovi mora odličan su izvor nama rijetkog, a sve više potrebnog joda, omega-3 masnih kiselina, selena, bakra, fosfora, vitamina B i vitamina D.

U redovitoj prehrani trebali bismo barem 2 – 3 puta tjedno imati nešto od navedenih namirnica isključivo radi omega-3 masnih kiselina te antioksidansa koji nas štite od bolesti srca i krvnih žila.

Jako je bitno da morske plodove konzumirate svježe jer ovo su namirnice koje imaju kratak rok trajanja i dužim čuvanjem se kvare.

Gotovo svi morski plodovi bogati su vitaminima B12 i A, folnom kiselinom, selenom, jodom i cinkom. Jedan tanjur dagnji, na primjer, zadovoljava dnevne potrebe našeg organizma za vitaminom B12.

Neki od njih, kao što je hobotnica, sadrže taurin – aminokiselinu koja snižava razinu masnoće u krvi, dok bakar u lignjama omogućuje izgradnju crvenih krvnih zrnaca u organizmu i tako pomaže ljudima koji imaju anemiju.

Školjke kao što su Jakobove kapice odličan su afrodizijak i bogat izvor cinka, minerala koji je odgovoran za zdravlje kože i imunološko stanje organizma. Problemi kože poput akni mogu se tretirati i smanjivati dovoljnim unosom cinka koji ćete osigurati redovitom konzumacijom kamenica.

Jod je mineral koji je najzastupljeniji u morskim plodovima i upravo je on zaslužan za zdravlje štitnjače i hormonalnog balansa u organizmu. Postoji stručno uvjerenje da dovoljna količina joda u organizmu sprječava stvaranje cisti i tumora.

Škampi, rakovi i kozice sadrže puno kolesterola, ali u isto vrijeme izvor su najjačeg antioksidansa – selena koji sprječava prerano starenje organizma, štiti stanice od oksidacije i eliminira toksine iz organizma.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...