Lifestyle

Kad si gladan…

Izbor bez grižnje savjesti

Činjenicu da nije zdravo jesti kasno navečer nekako smo skoro svi usvojili. Ali ipak osjećaj gladi zna nadmašiti zdrav razum i priča završi posjetom kuhinji.

 Izborom zdravih namirnica za večeru nećete naškoditi vašoj liniji, a itekako ćete umanjiti prirodan osjećaj gladi. Osim toga, znanstveno je dokazano da je propuštanje zadnjeg obroka za zdravlje jednako štetno kao i prejedanje.

Zadnji obrok u danu najbolje je pojesti 3 – 4 sata prije spavanja, ali ako niste uspjeli isplanirati odgovarajući prehrambeni raspored, obratite pozornost na namirnice koje se preporučuju za večeru.

Na listi prioriteta za večernji obrok nalazi se naravno povrće. Možete ga jesti sirovo, kuhano ili pripremljeno na pari. Povrće, za razliku od žitarica i mliječnih proizvoda, ne sadrži škrob i kiseline koji se teško probavljaju, pogotovo u večernjim satima. Zeleno povrće kao što su brokula, kelj, špinat, šparoge i tikvice obiluju antioksidansima i preporučuje se konzumirati ih navečer.

Piletina, jaja i riba bogat su izvor bjelančevina koje su potrebne za izgradnju novih stanica našeg organizma. Hrana bogata bjelančevinama i s manjim sadržajem masnoća idealan je izbor za večernji obrok jer neće preopteretiti želudac prije spavanja.

Naravno, osim preporučene hrane, postoji i ona koja bi za večeru bila preteška. Proizvodi bogati ugljikohidratima i mastima sporije se probavljaju i stoga se njihova konzumacija preporučuje za drugo doba dana. Tako je pecivo ili kruh zdravije jesti tijekom dana ili za ručak, ali izbjegavati za večeru.

Svježe voće zbog prirodnog šećera također se teže probavlja preko noći, pa ga je bolje konzumirati tijekom dana. Voće je izvrstan međuobrok, ali za večeru će šećeri voća biti opterećenje za probavni sustav.