Lifestyle

Morski plodovi

Mekušci – ljetna hrana dobre vitalnosti

Glavni favorit ljubitelja morskih jela je riba. Poznata i omiljena namirnica poslužena na obali ili kontinentu izbor je mnogih. Ali osim ribe, mekušci isto tako zaslužuju svoje mjesto na kulinarskoj ljestvici nutritivno zdravih i korisnih namirnica. 

Brojni stanovnici morskih dubina svojim nutritivnim vrijednostima pozitivno utječu na naše zdravlje. Rakovi, školjke – kamenice i dagnje te hobotnice i lignje, koje spadaju u vrstu mekušaca bez oklopa, bogati su izvor minerala i visokokvalitetnih bjelančevina. Zbog niskog ukupnog udjela masti, ali i esencijalnih i nezasićenih masnih kiselina, morski plodovi su na listi zdrave niskokalorične hrane.

Omega-3 masne kiseline imaju pozitivan učinak na krvožilni sustav i srce, fosfor igra bitnu ulogu kod apsorpcije kalcija i kod formiranja čvrstoće kostiju, željezo povećava funkciju eritrocita u prijenosu kisika do svih stanica organizma. Selen kojim obiluju mekušci ima izraženo antioksidativno svojstvo u smanjenju posljedica djelovanja štetnih slobodnih radikala.

Vitamini B skupine, kojim su morski plodovi bogati, bitni su u gotovo svim aspektima funkcioniranja našeg organizma, pogotovo vitamin B12, koji je uključen u procese nastanka crvenih krvnih stanica, sintezu DNA i druge procese živčanog sustava.

Ako želite izgubiti suvišne kilograme, u redovitu prehranu se preporučuje uvesti jela koja uključuju morske plodove. Njihov omjer bjelančevina i kalorija znatno je bolji od drugih namirnica koje smo svakodnevno naviknuli konzumirati.

Poznato je i njihovo afrodizijačko svojstvo, a koje je znanstveno utemeljeno. Primjerice, kamenice obiluju cinkom koji ima veliki utjecaj na muško zdravlje. 

Morske plodove možete pripremiti na više načina, od kojih svaki odgovara određenoj vrsti mekušca. Školjke i dagnje, ali i škampe dobro je kuhati na buzaru, kozice su najbolje u slatko-kiselim egzotičnim kombinacijama ili mediteranskom rižotu. Samo svježe kamenice možete jesti i sirove uz nekoliko kapi limunovog soka, a hobotnicu pripremiti pod pekom.