Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

BEZ BIJELOG BRAŠNA

Alternativne tjestenine

Sve se više okrećemo zdravijem načinu prehrane, a prva na listi zamijene bijela je tjestenina. Zato vam donosimo alternativu za svačiji ukus i potrebe.

S porastom svijesti o zdravom življenju, porasla je i potražnja za alternativnim oblicima tjestenine koji će unijeti dašak promjene i biti prilagodljivi raznim režimima prehrane. U SPAR i INTERSPAR trgovinama možete ih pronaći pod robnim markama Natur*pur, Vital i free from.

INTEGRALNA PŠENIČNA TJESTENINA

Integralna tjestenina u proizvodnji zadržava dijelove zrna pšenice koji sadrže najviše proteina, vitamina i minerala, poput opne i klice. Na taj način, dobiva se tjestenina koja je hranjivija i bogatija vlaknima te izlazi iz kategorije jednostavnih ugljikohidrata koji podižu nivo šećera u krvi i potenciraju glad.

TJESTENINA OD PIRA

Pir, odnosno prapšenica, bio je okosnica ljudske prehrane od brončanog doba pa sve do srednjeg vijeka, a danas doživljava veliki povratak zbog hranjivosti koja nadilazi klasičnu pšenicu. Sadrži malo glutena tako da nije pogodna za osobe osjetljive na ovaj sastojak, ali manji udio glutena čini tjesteninu od pira probavljivijom, a brašno od pira pogodnim za dizana tijesta. Tjestenina od pira odličan je izbor za osobe neosjetljive na gluten koje si žele priuštiti hranjiviju verziju pšenične tjestenine. 

TJESTENINA OD HELJDE

Heljda se u velikom stilu vratila u naše kuhinje jer je ta pseudožitarica, prirodno bez glutena, puna antioksidansa i lako probavljivih proteina, snižava kolesterol i bogata je vlaknima, vitaminima i mineralima. U Japanu se tradicionalno proizvodi tjestenina od heljde soba, karakteristično tamne boje i orašastog okusa, prilagodljiva klasičnim pripremama.

RIŽINA TJESTENINA

Bezglutenske tjestenine najčešće se rade od rižinog brašna, još jedne žitarice koja je prirodno bez glutena što je čini lakše probavljivom i prilagodljivom različitim režimima prehrane. Zbog težnji za što manjim procesuiranjem žitarica, na tržištu se može naći i tjestenina od smeđe riže kod koje se u proizvodnji zadržava opna puna vlakana, vitamina i minerala. 

KUKURUZNA TJESTENINA

Kukuruz se često koristi, uz rižino brašno, za izradu bezglutenskih tjestenina. Okus tjestenine od kukuruza je blag i može se jednostavnije kombinirati sa svim sastojcima, a izostankom glutena nestat će i osjećaj težine nakon obroka. Kukuruz je bogat vitaminima A, B i E te dijetalnim vlaknima koji osiguravaju zdravu probavu. 

TJESTENINA OD JEČMENOG BRAŠNA

Iako ne postoji tradicija izrade tjestenine od ječmenog brašna, ono se istraživanjima pokazalo pogodnim za njezinu izradu, no ipak ponekad uz dodatak glutena za podatnije tijesto. Ječmeno brašno bogato je beta glukanima koji jačaju imunitet i proteinima te čini ukusnu zamjenu uobičajenoj tjestenini, a u isto vrijeme snižava kolesterol i pomaže zdravlju srca.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...