Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

USKA VEZA HRANE I EMOCIJA

Antistres zalogaji u kojima ćete uživati

Pod stresom ste? S obzirom na situaciju nije neobično da vam se javljaju neugodni osjećaji anksioznosti, tjeskobe, nesigurnosti i da sve to zajedno izaziva nesanicu.

No neželjene osjećaje i simptome možete ublažiti prirodnim putem, unosom namirnica koje će ciljano djelovati na vraćanje ravnoteže u organizmu, poticati osjećaj smirenosti i vratiti kvalitetan san. Najvažnije od svega jest da u ovakvim stresnim razdobljima ne preskačete doručak, a nadamo se da ćete se odlučiti za nešto iz bogate antistres palete namirnica kako biste pomogli i sebi i svom organizmu lakše prebroditi ovo teško razdoblje.

Banana daje neposredni osjećaj povećanja energije i bogata je kalijem, vitalnim mineralom koji pomaže normalizirati ritam srca i smanjuje osjećaj napetosti u tijelu. Kad smo pod stresom, brzina bazalnog metabolizma raste što dovodi do smanjenja razine kalija, a taj disbalans uspješno rješava jednostavan i brz „banana snack“. S obzirom na to da banana pozitivno djeluje na živčani sustav jer ga umiruje, preporučuje se i kod problema s nesanicom. Naime, banane obiluju triptofanom koji povećava formiranje serotonina, hormona sreće i melatonina, hormona spavanja. Banane svakako uvrstite u svoju prehranu kad prolazite stresno razdoblje.

Antistres namirnica koju u ovakvim neizvjesnim trenucima svakako treba uvrstiti na jelovnik jest avokado. Ako niste dosad, sada je idealno vrijeme da uživate u kremastom zdravu plodu koji je bogat vitaminom B, glavnim „krivcem“ za održavanje zdravlja živaca i moždanih stanica. Prema nekim studijama, upravo su osjećaji depresije i anksioznosti povezani s manjkom vitamina B, zato na sendviče i toastove umjesto klasičnih namaza stavite avokado ili još bolje, pripremite ukusni guacamole namaz.

Mlijeko i jogurt bogati su kalcijem i vitaminom B koji su vrlo važni za kosti i zdravlje živaca, a sadrže i stabilizator raspoloženja – triptofan. Triptofan smo već upoznali u priči s bananama, a sada ćemo je još malo proširiti. Dakle, ova esencijalna masna kiselina aktivno djeluje po pitanju stvaranja hormona melatonina, a on uspješno regulira ritam spavanja i pozitivno utječe na dobro raspoloženje. Stoga smo upravo objasnili zašto neki ljudi i prije spavanja vole popiti čašu mlijeka, a možda ćete od danas to činiti i vi.

Jedna od najčudotvornijih biljaka čiju konzumaciju trebate povećati u stresnim trenucima jest kamilica. Čaj od kamilice posebno je djelotvoran kad su u pitanju problemi s depresijom i nesanicom. Za smirujući efekt zaslužan je flavonoid pod nazivom apigenin koji potiče osjećaj smirenosti prilikom konzumiranja ove čudotvorne biljke. Osim toga, redovna konzumacija ovog čaja podiže i razinu glicina u tijelu, aminokiseline koja opušta živce i mišiće, a redovnim ispijanjem čaja dolazi i do jačanja imuniteta.

Naranče i drugi citrusi poznati su kao izvori vitamina C. Stres zna „pojesti“ zalihe tog vitamina, a organizam ga ne proizvodi sam tako da je važno stalno obnavljati njegove količine kako bi imunosni sustav djelovao učinkovito i pod stresom.

Vjerujemo da vas na konzumaciju čokolade nećemo morati previše nagovarati. Već pri prvom zalogaju tamne čokolade možemo reći da se osjećamo mrvicu bolje. Ono što se događa u organizmu kada jedemo tamnu čokoladu jest da dolazi do porasta razine serotonina, a osim toga, kakao sadrži polifenole koji smanjuju stres.

Moćan saveznik u borbi protiv stresa jest i slanutak. Poput ostalih grahorica, slanutak obiluje željezom i cinkom, nutrijentima koji će vam pomoći riješiti se anksioznosti, te vitaminom B koji djelotvorno smanjuje stres. Slanutak je kvalitetan izvor vitamina B6 koji čuva zdravlje središnjeg živčanog sustava i smanjuje umor. Možete ga jesti u varijanti variva, salata, a možda ste ljubitelj humusa

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...