Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

HELJDA

Bezglutenska pseudožitarica

Ovu namirnicu često nepravedno zanemarujemo u prehrani, a ne bismo smjeli. Zasitna i blagotvorna za organizam, može se pripremati na mnoštvo ukusnih načina. Isprobajte onu iz Natur*pur linije.

Heljdina piramidasta zrna u prehrani se tretiraju kao žitarica, iako to po svom porijeklu nisu. Smatra se kako je heljda potekla iz Sibira, a najprisutnija je na tanjurima Rusije, Kine, Kazahstana te srednje i istočne Europe. Pod austrijskim utjecajem u hrvatskoj je kuhinji najprisutnija u Međimurju i Zagorju. A zanimljivo je kako su se, osim u prehrani, kroz povijest ova blagotvorna zrna koristila i kao punjenja za jastuke. 

Sastavom i velikim udjelom ugljikohidrata vrlo je slična žitaricama, no od njih se razlikuje po tome što ne sadrži gluten pa je zato pogodna za konzumaciju osobama koje imaju razvijenu intoleranciju. Heljda je također dobar izvor vlakana koja su iznimno važna za funkcioniranje probavnog sustava. A iako ne sadrži visok postotak bjelančevina, one su visoke kvalitete i bogate aminokiselinama koje doprinose snižavanju koncentracije kolesterola te normalizaciji visokog krvnog tlaka. Klasična heljda za razliku od one tatarske ne obiluje tolikom količinom vitamina B skupine, no i dalje sadrži vrlo važne minerale. Magnezij, željezo i fosfor samo su dio minerala koji se nalaze u ovoj pseudožitarici, a važni su za pravilno funkcioniranje tijela. Upravo takvu pronaći ćete na policama SPAR-a s Natur*pur potpisom.

Heljda je također vrlo zahvalna namirnica za pripremu brojnih slatkih i slanih jela. Stoga je izvrsna bezglutenska zamjena za ustaljene žitarice poput pšenice. Osim što ju možete pripremati u obliku kaše, njezino će brašno biti odličan dodatak kruhu i tjestenini. Pa ako tek počinjete s uključivanjem ove namirnice u prehranu i još se niste navikli na njezin okus, pokušajte s ovim klasičnim namirnicama u kojima ćete ju za početak pomiješati s pšeničnim brašnom. Heljda je izvrstan dodatak salatama kao škrobna dopuna povrću, a njome možete obogatiti i bistru juhu. Možete ju koristiti i kao zamjenu za rižu kao prilog ribljimi mesnim jelima, ali u klasičnim i vegetarijanskim sarmama. Heljda se izvrsno spaja i sa slatkim okusima u formi kolača i kao dodatak pudingu od chia sjemenki, a njezino se brašno može koristiti i u pripremi palačinki.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...