Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

ALTERNATIVNO ZA VAS

Biljni napitci u fokusu

Nova godina savršeno je vrijeme da proširite svoje prehrambene vidike i isprobate nešto drugačije. Ako već niste, vrijeme je da otkrijete sve čari biljnih napitaka.

Bilo da je riječ o alergiji, intoleranciji ili nekom trećem razlogu, biljni napitci postaju sve popularniji. Odlična su zamjena za obično mlijeko u smoothijima, kolačima, umacima, kavi, doslovno svemu. No s obzirom na to da je njihova ponuda sve veća, može biti pomalo teško snaći se u svemu tome. Zato vam donosimo pregled najpopularnijih i njihove brojne nutrijente, a na vama je da odaberete omiljeno. A nakon što otkrijete najdraži napitak, isprobajte i druge namirnice na biljnoj bazi poput vrhnja, jogurta, pudinga i drugih.

Napitak od soje možda je najpoznatiji i najkonzumiraniji među biljnim napitcima. On je idealan način da uključite soju u svoju prehranu, a dobar je izvor zdravih masnoća, bjelančevina, ugljikohidrata i izoflavona koji imaju antioksidativno djelovanje i brojne dobrobiti na naše zdravlje. 

Napitak od badema također je jedan od najpopularnijih zbog svog slatkastog okusa. Ne sadrži masnoće, ima malo kalorija i više nutrijenata u odnosu na napitke od soje ili riže. Bogat je vitaminima D i E, ali i mineralima, omega-3 masnim kiselinama, bjelančevinama i flavonoidima.

Napitak od zobi sve više dobiva na popularnosti i baš kao napitak od badema, ima slatkast okus. Obiluje bjelančevinama, vitaminima, mineralima i aminokiselinama. Također sadrži i dijetalna vlakna koja utječu na smanjenje pojave kolesterola, ali održavaju probavu zdravom.

Napitak od riže idealan je za one koji su alergični na orašaste plodove i soju jer se smatra da ima najmanje alergena. Sadrži lako probavljive ugljikohidrate, a ne sadrži gluten, zasićene masne kiseline i ne utječe na pojavu kolesterola. 

Napitci od kamuta i pira relativno su novija pojava, no to nije izgovor da ih ne probate. S obzirom na to se ove namirnice u prehrani koriste već stoljećima, nimalo ne čudi da su svoje mjesto pronašli i među biljnim napitcima. Ovi napitci sadrže bjelančevine, mineralne soli, vitamine, nezasićene masti i vlakna, a imaju i visoku hranjivu vrijednost.

Među omiljenim biljnim napitcima nalazi se i mlijeko od kokosa, a sasvim je jasno zašto. Zahvaljujući gustoj teksturi čest je sastojak umaka, variva i brojnih egzotičnih jela. Osim mlijeka, isprobajte i napitak od kokosa koji je nešto rjeđe teksture, ali jednako ukusan.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...