Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

OKUSI ZIME

Bogatstvo zimskog povrća

Zimski period idealno je vrijeme da otkrijete sve čari sezonskog povrća. Prepuno nutrijenata, na vaše će tanjure donijeti pravu svježinu.

Iako hladno doba godine, zima je itekako bogata raznovrsnim voćem i povrćem. Ono će vam nakon perioda teške hrane osigurati potreban odmor, ali i donijeti potrebnu dozu vitamina i minerala. Biljna vlakna i antioksidansi samo su mali dio vrijednih sastojaka koje sadrže.

Važno je naglasiti da je poželjno naše jelovnike što više uskladiti sa sezonskom ponudom voća i povrća jer je ono upravo tada najbogatije vrijednim nutrijentima, ali i okusom. Vitamini, minerali, vlakna, antioksidansi i drugi elementi pomoći će vam da se osjećate bolje i jedete kvalitetnije. Dodatna prednost sezonskog voća i povrća je i njihova cijena, a svakako treba uključiti i ekološki faktor jer se praćenjem sezone namirnice uzgajaju kvalitetnije. Ako niste ljubitelj određenog povrća, otkrijte neke nove načine pripreme ili ih zakamuflirajte namirnicama koje volite. Sezonsko povrće najjednostavnije je na menije uključiti u obliku juha, ali i zanimljivi popečci također će biti dobro rješenje. 

Vlakna u voću i povrću pomoći će u regulaciji probave i njezinom normalnom funkcioniranju, ali i donijeti brojne druge benefite. Zahvaljujući njima duže ćete se osjećati sitijima, ali bez onog osjećaja težine. Korjenasto povrće pravi je vladar zime jer je lako dostupno, a izrazito je bogato vlaknima. Mrkva,celer,cikla,peršin,daikon, rotkva prave su riznice zdravlja. Najbolje se snalaze u toplim i ukusnim varivima i juhama, ali jako su ukusni i pečeni, a možete ih konzumirati i svježe u salatama ili jednostavno grickati kao međuobrok. 

Daikon ima posebno mjesto među zimskim povrćem. Sadrži visok udio biljnih vlakana i enzima koji imaju povoljan utjecaj na probavu. Ima malo kalorija, a osim vlakana dobar je izvor i kalcija, kalija, željeza i vitamina C. Iako ga je najbolje konzumirati svježeg, naribanog uz dodatak malo maslinova ulja, dobar je i kao prilog mesu, ribi ili kuhan na pari. Možete ga i kiseliti, a obvezan je sastojak u kimchiju.

Osim korjenastog povrća, zima bez kupusnjača nezamisliva je. Brokula,kelj i prokulice također će biti savršen dodatak varivima kojima će dati poseban okus. Dodate li im začine poput kurkume, češnjaka ili origana dobit ćete pravi mali detoks obrok. Nemojte zaboraviti i na zeleno lisnato povrće poput matovilca, špinata, endivije, rukole i slično. Bilo na salatu ili u smoothieju, ono će vam osigurati sve potrebne vitamine i minerale da biste se osjećali bolje.

Zima također obiluje i širokom ponudom raznolikog voća. Agrumi poput limuna,naranči i grejpa i dalje su aktualni, a pridružuju im se i kruške i kivi.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...