Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

SUPERHRANA

Chia = snaga

Sitne sjemenke koje su pokorile svijet s razlogom se nalaze na listi omiljenih zdravih namirnica. Kako ne sadrži gluten, upotrebljava se i kao pseudožitarica. Vrijeme je da otkrijete sve njezine mogućnosti.Sitne sjemenke koje su pokorile svijet s razlogom se nalaze na listi omiljenih zdravih namirnica. Kako ne sadrži gluten, upotrebljava se i kao pseudožitarica. Vrijeme je da otkrijete sve njezine mogućnosti.

Već su drevne Maje znali da su chia sjemenke snaga u malom. Iako to ne bismo rekli na prvu, ove sjemenčice plod su biljke iz porodice metvice. A svoju popularnost duguju brojnim hranjivim vrijednostima. Bogatstvo vitaminima A, B, E i D, vlaknima, mineralima željezom, kalijem, kalcijem, bakrom, cinkom, manganom, bjelančevinama i omega-3 masnim kiselinama (ima ih više nego u lososu) samo su neke od njezinih brojnih dobrih strana. 

U skupinu superhrane ušle su zahvaljujući dobrobitima koje imaju na naše zdravlje. Potencijalni su lijek za dijabetes tipa 2, poboljšavaju zdravlje krvnih žila jer smanjuju razinu kolesterola i triglicerida, čuvaju probavu, čine zube i kosti čvršćima, a sadrže i aminokiselinu triptofan koja povoljno utječe na san. Također su i odlični saveznici u mršavljenju.

Chia je neutralnog okusa pa se može pripremati na razne načine. U salati, smoothiju, u kruhu ili pak sladoledu, mogućnosti je bezbroj. Možete ih koristiti cijele ili samljeti, izbor je na vama. Jedan od najpopularnijih načina priprema chije zasigurno je onaj u pudingu za koji vam zaista ne treba puno. Pomiješajte žlicu chia sjemenki sa šalicom biljnog napitka od badema, zobi, pira ili nekog drugog i ostavite preko noći u hladnjaku. Chia će nabubriti, a vi ćete dobiti ukusan desert kojem možete dodati razne dodatke poput kakaa, sušenog ili svježeg voća, orašaste plodove ili nešto treće. 

Osim kao puding, chiju konzumirajte i u jogurtu, u kombinaciji sa zobenim pahuljicama, sokovima i slično, a možete ju dodati i u tijesto za kruh i peciva. Mi vam pak predlažemo dva zanimljiva jela u kojima je chia idealan dodatak. Predjelo od patlidžana odlično je ljetno jelo za koje vam trebaju i rajčice, meki kozji sir, chia sjemenke i začini. Patlidžane narežite na ploške, posolite i ocijedite, a zatim na njih slažite ploške rajčice i sir, sve pokapajte maslinovim uljem i zapecite. Tople zalogaje pospite chia sjemenkama i poslužite toplo. Idealno za one trenutke kad vam se jede nešto brzo gotovo.

Kruh bez brašna s orašastim plodovima i sjemenkama prava je bomba zdravlja. Suncokret, lan, chia sjemenke, lješnjaci, zobene pahuljice, ljuskice psylliuma, ghee maslac i javorov sirup čine ovaj kruh idealnim zdravim obrokom. Možete ga jesti samog ili uz dodatak omiljenog namaza, izbor je na vama.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...