Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

BOJE U KUHINJI

Crvena rapsodija

Na našim bi se tanjurima trebale naći namirnice cijelog duginog spektra. Ovog puta otkrit ćemo vam nešto o pravoj ljetnoj boji – crvenoj!

Boja strasti, osjećaja, energije, ljubavi i hrabrosti, crvena je prava predstavnica ljeta. A takve su i crvene namirnice koje upravo sada dozrijevaju. Rajčice, čili papričice, cikla, crvena naranča, trešnje, jagode, lubenica samo su dio crvenih namirnica koje će vas opskrbiti širokom lepezom vitamina i minerala. Svoju crvenu boju duguju likopenu, pigmentu koji donosi čitav niz prednosti za naš organizam. Osim toga, ovi su plodovi bogati antioksidansima za koje već znamo da su dobri za zdravlje.

Uz antioksidanse, ove namirnice bogate su i vitaminima A i C, folnom kiselinom, ali i mineralima kalijem i željezom te vlaknima i fitokemikalijama koji su također dobrodošli. Naime, crveni plodovi povezuju se sa zaštitom od određenih vrsta raka, štite od slobodnih radikala, srčanih bolesti i srčanih udara. To su samo neki od razloga zašto bi se crveno voće i povrće trebalo naći na vašem tanjuru.

Rajčica je jedna od najpoznatijih crvenih voćki, ali i vladarica ljetnih mjeseci. Dolazi u raznim oblicima i veličinama, a ono po čemu je posebna su njezini neodoljivi aroma i okus. Jer može li ijedno ljeto proći bez salate od rajčice? No osim u salati, rajčicu možete pripremati i kao umak, pire, varivo ili pak sušiti. Ono po čemu je posebna jest da ju je bolje jesti termički obrađenu jer se na taj način razgrađuje stanični matriks rajčice pa je likopen dostupniji za apsorpciju. Također, likopen u rajčici povećava sposobnost kože da se zaštiti od sunca pa svakako nije na odmet pojačati s ovom finom namirnicom. No kremu sa zaštitnim faktorom nikako ne zaboravite. Iako jela s rajčicama postoji zaista mnogo, mi vam predlažemo jednostavan umak od sušenih rajčica, papra i bosiljka koji će biti odličan dodatak tjesteninama ili mesu.

Ljubitelji žešćih okusa naprosto ne mogu bez čilija, a možda je vrijeme da ga i vi uključite u svoja jela. Njihova ljutost ovisi o količini kapsaicina koji sadrže, a koji u većim količinama peče usta, jezik i tjera suze. No osim toga, potiče i znojenje koje je u ljetnim mjesecima itekako poželjno jer se na taj način rashlađujemo. Uz to, kapsaicin potiče metabolizam i uništava bakterije. Kiselite ih, sušite, sameljite u prah ili jednostavno koristite svježe. Mi vam predlažemo čili umak koji će dobro pasati uz tacose ili druge specijalitete meksičke kuhinje.

Crveni radič možda je malo gorak, ali to ne znači da ne možete uživati u njemu. Na salatu s bučinim uljem ili pak s mesom, radič će vas oduševiti svojim mogućnostima. Zahvaljujući vrijednim sastojcima pozitivno utječe na probavu, ima detoksikacijski učinak i poboljšava krvnu sliku. Cikla je još jedna namirnica koja je odlična kao salata, bilo kuhana, pečena ili pak ukiseljena, a može se konzumirati i sirova. Njezini sastojci pomažu u borbi protiv brojnih bolesti poput visokog krvnog tlaka, anemije i slično. Kraj ljeta donosi i novu dozu omiljenih jagoda koje obiluju vitaminom C, a sjajne su u borbi protiv visokog krvnog tlaka, prekomjerne tjelesne težine i anemije. Najviše ih volimo svježe, s tek malo šlaga, a na vama je da otkrijete sve njihove mogućnosti.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...