Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

ODREDITE PORCIJU

Dlan kao mjerilo

Ušli smo u period kad svi više-manje pazimo na to što jedemo kako bismo do ljeta izgledali najbolje do sada. Što kada bismo vam rekli da možete zaboraviti na brojenje kalorija i dalje izgledati odlično?

Gotovo sa svih strana bombardiraju nas namirnicama koje moramo jesti, što moramo izbaciti, na čemu bi se trebala temeljiti naša prehrana. No kako odrediti točnu porciju pojedine skupine namirnica kako bismo tijelu dali dovoljno energije, a pri tome ne pretjerali? Okrenite se dlanu. Upravo tako, dlan je odlično mjerilo za pojedine skupine namirnica.

Osnovno pravilo kaže kako je ispruženi dlan mjera za proteine, stisnuta šaka određuje količinu povrća, svijen dlan (u čašicu) mjera je za ugljikohidrate, a palac mjera za masnoće. Pa krenimo redom.

Proteini su, kao što već znamo, važni za funkcioniranje našeg organizma i zato bi se svakako trebali naći na našem tanjuru. No s njima ne bi trebalo pretjerivati. Stoga bi se na vašem tanjuru trebala naći količina mesa koja odgovara ispruženom dlanu bez prstiju. Isto pravilo vrijedi i za plavu ribu koja je nešto masnija. Mjera za bijelu ribu je ispružen dlan s prstima. Iako ima nešto manje omega-3 masnih kiselina u odnosu na plavu ribu, bijela je odličan izvor selena.

Što se tiče povrća, dnevno bismo trebali pojesti barem 5 porcija. Kao mjeru uzmite stisnutu šaku za tvrđe povrće poput brokule, cvjetače, mrkve i slično. Za lisnato povrće kao mjeru uzmite spojene dlanove, odnosno koliko stane u njih. Ne zaboravite uključiti povrće različitih boja koje će osigurati sve potrebne nutrijente.

Što se tiče ugljikohidrata, njima je također mjera stisnuta šaka, odnosno jedan dlan za mahunarke i žitarice. S obzirom na to da velika količina ugljikohidrata može dovesti do povećanja kolesterola i drugih poremećaja, neka vam ovo bude mjera. Iako izgleda malo, uzmite u obzir da tjestenina, riža i druge namirnice ovog tipa nabubre pripremom u vodi. 

Duljina palca mjera je za masnoće. Ovo se odnosi i na orašaste plodove i na masnoće poput maslaca, maslinovog ulja i slično. No omjeri se razlikuju. Količinu orašastih plodova mjerite cijelom dužinom palca, a masnoće poput maslaca ili ulja vrhom palca. Tako će idealna količina maslaca, maslinovog ili drugog ulja biti od prvog zgloba do vrha palca. Ovo odgovara jednoj čajnoj žličici.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...