Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

Za bistriji um

Hrana za mozak

Mozak je organ koji upravlja gotovo svim procesima u našem tijelu. Osim što kontrolira procese, može djelovati i na mnoge promjene emocija i na samu energiju našeg organizma. Bitno je koju hranu jedete kako za pojedina stanja, tako i za mozak. 

Hrana nam je potrebna kako za fizički bolje stanje, tako i za mentalno. Hrana koju mozak jako voli su ugljikohidrati. Našem mozgu potrebne su žitarice kao izvor energije i hrana za mozak. Najbolje su cjelovite žitarice kao što su proso, smeđa i basmati riža, ječam i zob.

Žitarice su dobar izvor mangana i selena. Sadrže fitonutrijente avenantramide koji djeluju antioksidativno na LDL kolesterol i tako štite krvne žile od razvoja plaka/ateroskleroze, a mogu pomoći u njegovoj regulaciji. Također sadrže i beta-glukan, biljne proteine, vitamin B1 i triptofan.

Žitarice su takođerbogate manganom, selenom i magnezijem te su odlične za sitost, mršavljenje i raspoloženje. Brojne žitarice ne sadrže gluten pa su dobar izvor hranjivih tvari i za one osjetljive na ovaj sastojak. Pir je na primjer najalkalnija žitarica i preporučljivo ju je konzumirati u obliku klice. Žitarice sadrže i vitamine B kompleksa – niacin, tiamin, riboflavin. Bogate su željezom, magnezijem, manganom, fosforom i kalijem. 

Važna uloga žitarica u našem organizmu je da štite srce i krvožilni sustav, imaju niski glikemijski indeks, pomažu kod napada migrena. Čiste organizam, reguliraju probavu i jačaju imunitet.

Omega-3 je sastavni dio mozga u obliku DHA i važna je hrana za mozak. Npr. u vrijeme trudnoće, zadnje tromjesečje je najbitnije za dodatan unos omega-3 masnih kiselina, jer se u tom razdoblju razvija mozak djeteta.

Izvori omega-3 su losos, inćuni, tuna, srdelice, orašasti plodovi i sjemenke.

Jedna od najboljih sjemenki je chia. Sjemenke chie bogate su omega-3 masnim kiselinama koje čine čak 30 % sastava. Ne sadrže gluten. Usporavaju apsorpciju ugljikohidrata te su odličan obrok dijabetičarima jer reguliraju razinu šećera u krvi. Chia je dobar izvor proteina te sadrži triptofan, bitan za osjećaj sitosti i raspoloženje.

Odlična hrana za mozak bit će i orasi, borovnice, lanene i konopljine sjemenke te kakao.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...