Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

SMRZNUTO

Iz minusa u tanjur

Baš vam se jede grašak ili neka druga namirnica kojih nema na tržnici? Imamo rješenje!

Zvuči nevjerojatno, ali smrznuto povrće često sadrži više hranjivih sastojaka nego svježe ubrane namirnice. Razlog je što je povrće smrznuto odmah nakon branja pa tako zadržava više hranjivih sastojaka. Svježe povrće treba potrošiti u roku od dan, dva, a povrće koje je smrznuto postupkom brzog smrzavanja čuva svoje dobre strane više mjeseci. 

Znamo i sami da ćemo rado posegnuti za smrznutim graškom koji sadrži 60-ak posto karotena više od svježeg. Mahune nakon 16 dana od branja gube 45 posto nutrijenata, u samo 24 sata izgube 40 posto vitamina C, a tu su i brokula i cvjetača s 25 posto, grašak s 15 posto i mrkva s 10 posto. Zato slobodno kupujte smrznutu hranu poput cvjetače, mrkve ili borovnice, jer sadrži više vitamina i antioksidansa poput vitamina C, polifenola, antocijanina, luteina i beta karotena. 

Svježe sezonsko povrće je, naravno, uvijek na vašem jelovniku, no kad god poželite nešto drugo ili nemate vremena za dugo kuhanje (i čišćenje), zamrznuto povrće je odlična ideja. Naravno da nema onoliko vitamina C kao svježe ubrano povrće ili voće, gubi ga 25 posto, no gubitak drugih vitamina poput B1 daleko je manji – gubitak nutrijenata na početku smrzavanja kompenzira smanjen gubitak dok je povrće na sigurnom u vašem zamrzivaču jer svjetlo recimo ne dopire do karotena. 

Možda će vas iznenaditi rezultat jednog britanskog istraživanja: zamrznuta cvjetača ima više razine vitamina C i luteina i četiri puta više beta karotena, a svježa ima više antioksidansa polifenola. Smrznute mrkve imaju tri puta više luteina, dvostruko beta karotena te malo više vitamina C i polifenola. Recimo i da su smrznute klice bogatije svim hranjivim sastojcima.

Tajna je u postupku: brza metoda zamrzavanja stvara sitne kristale koji ne razaraju strukturu stanica pa membrane ostaju cjelovite – možemo reći da iz ploda ništa ne bježi. Razlika je i u postupku, a kad zamrzavamo povrće kod kuće trebamo znati postupak, ali i koje je voće i povrće dobro zamrznuti. Tu je grašak koji je sezonski kratko dostupan. Idealan je za zamrzavanje jer ne gubi sastav, konzistenciju ni okus. Isto je i s tamnim bobičastim voćem koje dobro podnosi smrzavanje, ali ne i vode pune jagode na primjer. 

Prehrambena vrijednost smrznutog povrća jako je dobra upravo jer je vrijeme od berbe do zamrzavanja svedeno na minimum – svega nekoliko sati pa je većina vitamina odlično očuvana u svježe zamrznutom povrću. Dobro je znati i da velike količine vode i dugo kuhanje povrću otimaju vrijednosti pa bilo svježe, bilo obrađeno povrće pripremajte kuhanjem na pari.

Smrznuto povrće i voće zato uvedite u vaše jelovnike jer će doprinijeti pravilnoj i raznolikoj prehrani, osobito kad se zaželite namirnice koje nema na tržnicama, ali ima u hladnjacima. Naravno, uštedjet ćete i vrijeme i novac te brzo pripremiti fini obrok kojem će se svi veseliti, a vi ćete dobiti same pohvale.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...