Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

UGLJIKOHIDRATI

Izvor energije

Bez njih bavljenje različitim aktivnostima nije moguće jer nam daju energiju i snagu. No važno je znati koje ugljikohidrate konzumirati za najbolji rezultat.

Poznati i kao šećeri, oni su glavni izvor energije za naše tijelo. No bavljenjem intenzivnijim aktivnostima ili kao rezultat dijete najviše se troše. Osim za energiju, ugljikohidrati su važni i za rast mišića, ali i za što bolje funkcioniranje mozga. Mogu biti jednostavni i kompleksni, a prema sastavu se dijele na visoko i nisko probavljive, odnosno na one s visokim i niskim glikemijskim indeksom (GI). Za ovaj pojam ste sigurno čuli, a odnosi se na mjeru brzine i intenziteta podizanja razine glukoze u krvi nakon obroka. Također se dijele na brzo i sporo razgradive. 

Jednostavni ugljikohidrati imaju visok GI, a nalaze se u voću i mliječnim proizvodima. Kompleksni ugljikohidrati imaju viši GI i nalaze se u riži, grahu, grašku, zobi, ječmu, krumpiru. Brzo razgradivi ugljikohidrati brzo se razlažu i brzo dižu energiju, ali nakon njih slijedi i nagli pad. Odličan primjer za to su gazirani sokovi. S druge strane, sporo razgradivi ugljikohidrati razgrađuju se tijekom duljeg perioda i razinu energije i glukoze održavaju na ujednačenoj razini. Oni se nalaze primjerice u integralnom kruhu. Kod nekih namirnica kuhanje može povisiti GI pojedinih ugljikohidrata pa škrob u njima postaje probavljiviji jer se razaraju molekularne veze.

Iako se ugljikohidrati često smatraju glavnim krivcem porasta tjelesne težine i pretilosti, ipak je važno o kojim ugljikohidratima je riječ. Naime, zbog suvremenog načina života sve češće umjesto kompleksnih ugljikohidrata konzumiramo jednostavne koji uz povećanje tjelesne težine utječu i na pojavu bolesti poput dijabetesa, bolesti srca i krvnih žila i slično. Dakle, želite li izgubiti koji kilogram viška, okrenite se kompleksnim ugljikohidratima poput žitarica, riže, integralne tjestenine, mahunarki i slično. Uz redovitu tjelovježbu ugljikohidrati će se razgraditi i neće se nakupljati u organizmu.

Sve ugljikohidrate koje ne potrošimo, skladištimo u obliku glikogena u mišićima i jetri, a ostatak se pretvara u neželjeno salo. To je jedan od razloga zašto biste trebali konzumirati više kompleksnih ugljikohidrata koji će se sporo razgrađivati, osigurati vam energiju i glukozu tijekom cijelog dana, a time i utjecati na apetit. Uz njih je dobro konzumirati i namirnice bogate vlaknima s niskim glikemijskim indeksom, poput povrća, voća i orašastih plodova.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...