Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

TRADICIONALNA ŽITARICA

Ječam je ponovno u modi

Iako se uzgaja već tisućama godina, ječam je do nedavno pomalo pao u zaborav. No danas se sve češće nalazi na našim tanjurima u brojnim verzijama, a ona najpoznatija na domaćem terenu svakako je ričet.

Porijeklom iz Etiopije i jugoistočne Azije, počeo se uzgajati prije 10 tisuća godina kao hrana za ljude i životinje. Danas nam je možda najpoznatiji kao nezaobilazan sastojak piva, a u Babilonu se 2800 godina pr. Kr. koristio i za izradu vina. Zbog svojih dobrobiti često se koristio kao lijek, osobito ječmena voda, a u antičkoj Grčkoj i Rimu bio je nezaobilazna namirnica sportaša pa su tako gladijatori bili poznati i kao hordearii, 'oni koji jedu ječam'. U Vedama se pak ječam i riža spominju kao „dva nebeska sina“.

S obzirom na to da ima čitav niz nutritivnih vrijednosti, nije ni čudo što se u posljednje vrijeme sve češće nalazi u našim jelima. U 100 grama sadrži 354 kcal, bogat je nezasićenom masnim kiselinama, no među ostalim žitaricama posebno se ističe zbog svog niskog glikemijskog indeksa. Također sadrži i brojne vitamine i minerale kao što su vitamini A, D, E i B12 (koji je rijedak u namirnicama biljnog porijekla), B5, B6, minerali mangan, selen, fosfor, cink, željezo, magnezij, tiamin, vlakna i proteine.

Osim zrna, isprobajte i mlado lišće ječma koje je odlično rješenje za zimski detoks. No nije ječam zgodan samo za konzumaciju, od njega možete napraviti i hranjivu masku za lice koje će nahraniti vašu kožu i njegovati je. U litri vode kuhajte 20 grama ječma dok ne omekša, a potom zgnječite u kašu i dobro procijedite kroz gazu. Smjesu koju ste dobili koristite kao masku.

Zbog njegovih ljekovitih svojstava od davnina se koristio kao pomoć organizmu. Danas ga pak volimo zbog njegovih zaista širokih mogućnosti pripreme. Osobito zimi kad nam dobro dođu njegova zagrijavajuća svojstva. Od doručka preko međuobroka pa sve do ručka i večere, ječam možete pripremiti na zaista mnogo načina. Za doručak isprobajte ječmenu kašu ili ječmene posije s jogurtom.

Kao lagani međuobrok ili večeru odlična će biti ječmena kaša s bundevom, prepuna okusa i mirisa. Umjesto riže, isprobajte rižoto s ječmom koji će biti odličan prilog mesu, ali i kao samostalan obrok. Za odličan zimski detoks isprobajte i salatu od ječma kojoj dodajte mrkvu i rajčicu, a sve zaokružite pestom. Lagano, a dovoljno zasitno.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...