Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

SIROVA PREHRANA

Kako mijenja vaše tijelo

Sirova prehrana sve je veći trend u svijetu zdrave prehrane. Bogate vitaminima i mineralima, sirove namirnice imaju brojne dobrobiti. No kako zapravo sirova hrana utječe na naše tijelo?

Svi pobornici sirove prehrane ističu njezine brojne prednosti. Od brže pripreme namirnica do nutritivno vrjednijih obroka. O kreativnosti pripreme jela ne moramo niti govoriti. Ipak, važno je napomenuti da sirova prehrana nisu samo salate. Smoothiji, slastice i brojne druge kombinacije otvaraju čitav svijet jela. Također, ovakav način prehrane dopušta termičku obradu namirnica, ali samo do temperature od 45 °C. A ovo su samo neki od utjecaja sirove prehrane na naše tijelo.

ENERGIJA

Kako namirnice koje unosimo nisu termički obrađene, naše tijelo troši manje energije na njihovo probavljanje. Stoga se višak energije usmjerava na mozak i ostale organe, a mi se osjećamo poletnijima i vitalnijima. Sirovo voće i povrće u organizmu se probavlja otprilike pola sata što je zaista velika prednost, pogotovo za one koji često vode bitku sa sporom probavom.

BOGATSTVO NUTRIJENTIMA

Određeni broj vitamina i minerala gubi se termičkom obradom namirnica čime one postaju nutritivno siromašnije. Sirovom prehranom vitamini i minerali ostaju u namirnici, a time i u našem tijelu. Odnosno, organizam ima više toga za upiti. Ovakve namirnice također su bogate i vlaknima koja smanjuju sluz u crijevima i time poboljšavaju apsorpciju vrijednih sastojaka.

POBOLJŠAVA KARDIOVASKULARNI SUSTAV

Temeljena na voću, povrću, sjemenkama i mahunarkama, sirova prehrana smanjuje razine štetnog kolesterola, smanjuje povišeni krvni tlak i oštećenje krvnih žila te smanjuje pojavu srčanih oboljenja. Kako se jela od sirovih namirnica slabo začinjavaju, time se smanjuje i utjecaj soli i prekomjernih masnoća na naš organizam. Antioksidansi, vlakna, minerali samo su neki od uspješnih boraca protiv slobodnih radikala koji naš krvožilni sustav čine zdravim. Isto vrijedi i za samu krv. Zahvaljujući klorofilu, crvene krvne stanice postaju jače i zdravije, a time i cjelokupan organizam.

ČISTI ORGANIZAM

Glavni čistači našeg organizma zasigurno su jetra i bubrezi koji najviše nastradaju kao posljedica neprikladne prehrane. Sirova hrana bogata je biljnim proteinima koje bubrezi mnogo lakše prerađuju i time proizvode manje uree koja sudjeluje u prerađivanju proteina. Brojne namirnice poput celera, tikvica, krastavaca, lubenice smatraju se prirodnim diureticima koji pomažu bubrezima u izbacivanju štetnih tvari. Jednako je i s jetrom. Sirova hrana organskog porijekla ne sadrži (ili ne bi trebala sadržavati) pesticide, umjetna gnojiva i kemikalije koji itekako opterećuju jetru. Štoviše, ovakve namirnice ju opskrbljuju potrebnim vitaminima i mineralima, a zdrava jetra znači zdravije i sretnije vas.

POBOLJŠAVA PROBAVU

Budući da je sirova hrana termički neobrađena, u potpunosti se razgrađuje što znači da naše tijelo dobiva više nutrijenata, a time i enzima. Enzimi su iznimno važni za funkcioniranje našeg organizma, ali i za poboljšavanje probave. Kako su sirove namirnice bogate enzimima, lakše će se probaviti pa neće doći do neugodnih pojava poput gastritisa i žgaravice. Osim toga, sirova prehrana poboljšava peristaltiku crijeva, probavu i održava zdravlje probavnog sustava. 

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...