Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

Tijelo i hormoni

Kako spriječiti hormonalni disbalans

Ženski organizam u određenim aspektima uvelike se razlikuje od muškog. Najčešće je to vidljivo u hormonima koji različito djeluju na naše tijelo

Hormoni su pokretači različitih procesa u našem tijelu i imaju brojne funkcije. Od regulacije dnevno-noćnog ritma, uništavanja slobodnih radikala pa sve do regulacije stresa, na sve to utječu hormoni. No postoje određene razliku u utjecaju ovih elemenata na ženski i muški organizam.

Jedan od hormona koji u nešto većoj mjeri djeluje na žensko tijelo je progesteron, hormon koji se kao i svi ostali stvara iz kolesterola, a dalje se iz njega stvaraju hormoni nadbubrežne žlijezde i spolni hormoni. U slučaju jakog stresa luči se puno kortizola koji smanjuje količinu pa dolazi do problema s trudnoćom. On utječe i na policistične jajnike, jer se stvara previše testosterona u tijelu žene. Taj hormon odgovoran je i za predmenopauzu jer njegov manjak utječe na promjenu raspoloženja u žena. Može se zamijeniti hormonima medicinski ili prilagoditi prehranu.

Problemi koji češće pogađaju žene svakako su oni povezani sa štitnjačom, odnosno njezinim hormonima. Simptomi su umor, promjene na koži, noktima, kosi, natečenost, knedla u grlu, razdražljivost, bolovi u zglobovima, glavobolje i slično. Nedostatak joda u prehrani i stresan način života jedan su od uzroka promjene rada štitnjače. Unos hrane bogate jodom svakako će doprinijeti zdravlju ovog malog organa. Morski plodovi i morska sol te alge odličan su izbor kod prevencije bolesti štitnjače. Također bi trebalo smanjiti unos mlijeka i mliječnih proizvoda, izbaciti neorgansko meso te pojačati unos organske hrane, povrća i sjemenki.

Žene su sklonije hormonalnom disbalansu u organizmu i potrebno je uložiti napor kako bi održale ravnotežu organizma. Kod muškaraca je to nešto manje izraženo, iako i oni mogu imati problem s hormonom nadbubrežne žlijezde, kortizolom koji remeti balans testosterona, a koji dalje dovodi do opadanja kose kod muškaraca. Hormoni su najveća razlika između muškaraca i žene te su potrebe žena za željezom i kalcijem veće nego kod muškaraca.

Kako bi očuvale svoje zdravlje, žene bi trebale voditi računa o svojoj prehrani i povećati unos pojedinih namirnica, a smanjiti unos drugih. Dodaci prehrani koje nutricionisti u slučaju neravnoteže u organizmu preporučuju su kompleks B vitamina, selen, magnezijev klorid u otopini za špricanje po tijelu (ispod ruke, trbuh i tabani), rhodiolin kod izraženog stresa, jod kroz hranu ili kao dodatak, krom radi regulacije šećera u krvi i D vitamin.

Ono što je najbitnije svakako su odmor, umjerena tjelovježba i uravnotežena prehrana bez koje ništa nije moguće. Namirnice koje se preporučuju su povrće (zeleno lisnato, korjenasto), voće, lan, sezam, suncokret, bučine sjemenke, masnoće iz ulja, bademi, orasi, lješnjaci, brazilski, meso isključivo organskog porijekla, a kod vegana grahorice i to azuki grah, crveni grah, leća i slično.

Iz prehrane bi trebalo izbaciti mlijeko i sve mliječne proizvode (eventualno ostaviti kozji kefir ili jogurt), slatko, šećere, kolače, kekse, tijesto, kruh, žitarice s glutenom (pšenica, ječam, raž i zob), hranu s aditivima i rafinirane proizvode, alkohol, cigarete i kavu u velikim količinama.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...