Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

Prednost pare

Kuhanje za veću korist

Brojni stručnjaci za zdravu prehranu za konzumaciju preporučuju različite kombinacije namirnica pripremljenih upravo na pari. Ova delikatna priprema hrane ujedno je i najzdravija.

Poznato je da je termička obrada namirnica većinom potrebna ne samo za poboljšanje prehrambenih svojstva namirnica i lakšu apsorpciju nego i za zaštitu od različitih mikroorganizma i toksina koji mogu biti prisutni na njihovoj površini. Kuhanje, kao i pečenje tradicionalni su načini termičke obrade namirnica, ali nisu uvijek učinkoviti kada je u pitanju očuvanje korisnih nutrijenata.

Kuhanjem određeni postotak vitamina i minerala prelazi u vodu u kojoj se kuhaju. Naravno, kada pripremate juhu to je itekako poželjno, ali ako kuhate samo povrće gubite dio korisnih namirnica. Pečenje u pećnici često je dugotrajan proces za vrijeme kojeg se također gubi određeni postotak vitamina i minerala iz namirnica, a dugotrajnim termičkim obrađivanjem na visokim temperaturama može čak doći do stvaranja spojeva štetnih za organizam.

Kuhanje na pari predstavlja najbolji način očuvanja nutrijenata, izvorne boje, teksture i sočnosti namirnica. Nešto niža temperatura pare bez dodavanja masnoća tijekom pripreme dopušta namirnicama da se kuhaju u vlastitom soku bez pojačivača okusa poput soli. Takva termička obrada ističe njihov prirodni okus.

Na pari se može pripremati skoro sve povrće, ali za to su najpogodnije brokula, prokulice, šparoge, mrkva i mahune. Ovom povrću je dovoljno 10 minuta pripreme na pari, a ako su nešto  manji komadi, vrijeme pripreme može se smanjiti na pola.

Na pari se osim povrća može pripremati i riba, neke vrste mesa, tijesta ili žitarice. Na primjer, svinjski kotlet ili pileći file zadržat će svoju sočnost, knedle će biti mekane i rahle, a riža se neće slijepiti u jednu grudu i zalijepiti za dno posude.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...