Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

BOJA VITALNOSTI

Ljubičasta na tanjuru

Naravno da ne trebate slijediti sve trendove u prehrani, ali ovaj biste svakako trebali usvojiti iz zdravstvenih razloga. I onih gurmanskih…

Studije su pokazale da ljubičaste namirnice obiluju biljnim pigmentom antocijaninom, jakim antioksidansom koji pomaže u sprječavanju razvoja srčanih bolesti i raka. Redovita konzumacija antocijanina može normalizirati krvni tlak, smanjiti rizik od srčanih udara i pomoći u sprječavanju kardiovaskularnih bolesti. Osim toga, ljubičaste namirnice toliko su ukusne da ćete ih sigurno uvesti u svakodnevni jelovnik, i u obliku zdravih napitaka i zanimljivih jela. 

Od ljubičastog povrća izdvojit ćemo plavi krumpir koji se nekad smatrao kraljevskom namirnicom jer su nekada davno u njemu uživali kraljevi Perua. Inače, namirnica potječe s Anda, bogata je bjelančevinama i vitaminima, kao i antioksidansima koji imaju antibakterijska svojstva. 

Patlidžan je kao stvoren za zdrave napitke! Ovo je povrće ukusno i ljekovito, bogato vodom, vitaminima A, B i C, kao i kalijem. Snižava kolesterol u krvi te potiče bolji rad crijeva. Uz to, patlidžan normalizira rad jetara, a budući da je kora bogata ljekovitim tvarima, često se upotrebljava i za pripravu čaja.

Veliki neprijatelj anemije je cikla. Samim time i vaš veliki prijatelj. Sa svojih 36 kalorija na 100 grama ova namirnica je neizbježna u različitim dijetnim programima. Sočna je i bogata vlaknima pa usto potiče probavu. Od davnina je poznata kao prirodan lijek protiv slabokrvnosti. Nizom istraživanja utvrđeno je kako redovito ispijanje soka od cikle pomaže u snižavanju povišenoga krvnog tlaka. 

Kasna jesen pravo je vrijeme za kupus, koji ne podnosi niske temperature. Bogat je antioksidansima, vitaminom C, vitaminom K koji ima bitnu ulogu u održavanju elastičnost kože, sumporom i željezom te ima antikancerogeno djelovanje. Najbolje ga je jesti sirovog na salatu, s malo octa i ulja, a liječnici ga preporučuju kao sastavni dio prehrane osoba koje pate od anemije i kožnih bolesti.

Za idealnu detoksikaciju preporučujemo artičoku. Ova ukusna „čistačica“ čisti jetra i bubrege te smanjuje kolesterol u krvi. Bogata je vlaknima, kalcijem, magnezijem, bakrom, željezom i fosforom te je dobar izvor vitamina C, K i B. Najukusnije su kuhane, kombinirane s umacima, no takve artičoke brzo oksidiraju pa ih konzumirajte odmah.

Postoji niz razloga zbog kojih bismo šljive trebali češće konzumirati. Slatke su i ukusne, svejedno jesu li svježe ili suhe, a uz to poboljšavaju probavu, pomažu pri regulaciji šećera u krvi te su bogate kalijem koji kontrolira krvni tlak i štiti od moždanog udara. 

Jela od ljubičastih namirnica svakako će osvježiti vaš svakodnevni jelovnik. Napravite miješanu salatu od graha, zelene salate, ljubičastog kupusa te sjemenki suncokreta i bundeva ili bruschette s namazom od ljubičastog kupusa.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...