Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

MANDARINA

Mala voćka puna vitamina

Dolaskom hladnijih dana na meniju su nam sve više agrumi. Jedan od najukusnijih i najomiljenijih zasigurno su mandarine. Slatke i sočne, pravi su izvor nutrijenata.

Porijeklom s istoka, mandarine se uzgajaju već 3000 godina. Najbolje uspijevaju u suptropskim krajevima, a kod nas su najpopularnije one iz doline Neretve. Iako je osjetljiva na hladnoću, također je i vrlo otporna i vazdazelena pa se može uzgajati tijekom cijele godine. Drvo naraste do tri metra, a u odnosu na ostale citruse ima nešto šire listove. Iako sorti mandarina ima zaista mnogo, kod nas se najviše uzgaja ona iz sorte Unshiu ili Satsuma. 

Iako je mala, obiluje brojnim vitaminima i mineralima, kao i drugim nutrijentima. U 100 g mandarine nalazi se čak 30 g vitamina C, što je trećina dnevne potrebe organizma. Uz to sadrži tiamin, niacin, pantotensku kiselinu, riboflavin, folnu kiselinu, vitamin B6 te vitamine A i E. Od minerala u mandarinama možemo pronaći kalij, kalcij, magnezij, željezo, bakar, fosfor, mangan i cink. 

Od ostalih nutrijenata tu su ugljikohidrati, mala količina masti, dijetalna vlakna i karotenoidi zeaksantin i lutein. Unutarnja strana kore i pulpa sadrže flavone, koji u kombinaciji s vitaminom C imaju jaka antioksidativna svojstva.

A dobrobiti mandarina i više su nego brojne. Zahvaljujući bogatstvu već spomenutim vitaminom C pomažu kod prehlade i gripe te jačaju imunitet. Zahvaljujući malom udjelu soli i masti pomažu u gubljenju suvišnih kilograma, a također i potiču metabolizam pa time pomažu u topljenju masnih naslaga na trbuhu. 

Zbog bogatstva različitim nutrijentima učinkovito djeluju na snižavanje povišenog kolesterola, a time i na pojavu srčanih oboljenja. Poznat nam je prepoznatljiv i ugodan miris mandarinine kore, a on odlično djeluje na podizanje raspoloženja. Bijela vlaknasta ovojnica koju često gulimo pomaže u poticanju probave jer je bogata vlaknima. Esencijalno ulje mandarine ublažava bolne grčeve u dišnom sustavu i opušta živčani sustav pa je idealno za situacije kada ste pod stresom. Od mandarina možete napraviti i hranjivu masku za lice koja će koži vratiti svježinu i sjaj.

Pri kupnji mandarina vodite računa o nekoliko stvari. Teži plodovi obično su bolji jer su bogatiji vodom i sokovima. Također pazite da je kora ujednačene narančaste boje, glatka, sjajna i bez oštećenja. 

Iako ju najčešće jedemo svježu, mandarinu možete konzumirani na brojne načine. U kolačima, pudingu, želeu, s kremama i sladoledima, u salatama, a njezin sok možete iskoristiti za mariniranje mesa i ribe. Od korice napravite ukusne arancine ili ju osušite i dodajte u deserte, smoothije i slično.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...