Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

IZVOR ENERGIJE

Masti više nisu bauk

Iako ih vrlo često izbjegavamo smatrajući ih nezdravima, one su neophodne u našoj prehrani. Naravno, važno je kakve masnoće unosite i koliko, izbaciti ih potpuno velika je – greška.

Masti često bije glas nepoželjnih i nezdravih, no one su itekako dobre za naše zdravlje. Iako se često njihove dobrobiti zaboravljaju, mi smo tu da vas podsjetimo zašto bi se svakako trebale naći na vašem tanjuru. One su jedan od najvažnijih izvora energije potrebne za brojne procese u našem tijelu i njegovo funkcioniranje. Manjak masti može dovesti do različitih poteškoća poput manjka energije, letargije, umora i slično. Masti su također zaslužne za regulaciju proizvodnje hormona, osjećaja sitosti i posljednje se razgrađuju.

Službeni kemijski naziv im je lipidi, a dijele se na zasićene i nezasićene. Zasićene masti životinjskog su porijekla, a nalazimo ih u mesu, žumanjcima, mlijeku, jogurtu, maslacu i drugim namirnicama. Nezasićene masti biljnog su porijekla, a možemo ih naći i u namirnicama životinjskog porijekla. Dijele se na mononezasićene i polinezasićene, pri čemu mononezasićene nalazimo u biljnim uljima i orašastim plodovima, a polinezasićene (omega-3 i omega-6) u ribi, jajima, lanenim sjemenkama, orasima i slično.  

Osim izbora masti, važno je i koliko ih i kada konzumirate. Dnevna preporučena količina za odraslog čovjeka je 70 g dnevno, od čega bi najviše 20 g trebalo otpadati na zasićene masti. S obzirom na to da za njihovu pretvorbu u energiju treba nešto više vremena i kisika, ne preporučuje se konzumirati ih prije i tijekom tjelovježbe.

Da biste u organizam unijeli više „dobrih“ (nezasićene), a manje „loših“ (zasićene) masti, konzumirajte što više voća, povrća, orašastih plodova i plave ribe. Naime, nezasićene masti zaslužne su za čišćenje kolesterola s krvnih žila koji potom odvode u jetra gdje se pretvara u žuč i izlučuje iz organizma. Najbolji izvor masti su maslinovo ulje bogato mononezasićenim mastima, kokos koji uz masti sadrži i proteine i magnezij, orasi, avokado, maslac, losos.

U novije vrijeme sve se više govori i o dobrobitima svinjske masti koja je dugo vremena bila na listi nepoželjnih namirnica. No pomnijim proučavanjem njezinih sastojaka, uočilo se da sadrži 60 posto nezasićenih masti, a tek 40 posto zasićenih. Stoga nema razloga da ju ne uključite u pripremu namirnica kojima će dati poseban okus.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...