Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

RIZNICA ZDRAVLJA

Mirisni i opojni češnjak

U kineskoj i indijskoj kulturi ova se namirnica koristi već tisućama godina ne samo u kuhinji već i u medicini. I druge gastronomije su ga prihvatile zbog njegovih hranjivih sastojaka, ali i upečatljive arome.

Intenzivna aroma koja pečenjem ili kuhanjem dobiva sasvim novu dimenziju, ali i čitav niz nutritivnih vrijednosti svrstavaju češnjak među omiljene začine. Sirovi češnjak ima prepoznatljiv snažan miris koji kuhanjem postaje slađi i mekši, a pečenjem dobiva balansiran i orašast okus. Koristi se u svim kuhinjama svijeta, a odlično se slaže s varivima, gustim juhama i umacima. Osobito dobro paše s rajčicom, lukom, čilijem, bosiljkom, grahom, đumbirom, morskim plodovima, svinjetinom i piletinom.

Češnjak se sadi u rano proljeće ili jesen pa je sada idealno vrijeme za sadnju. Prije sadnje češnji se odvoje i sade se oni krupniji, tako da se korijen okrene nadolje, utisne u zemlju i nagrne se cijeli jarčić. Za otprilike pet mjeseci doseže zrelost. Za bolje rezultate neki predlažu da ga posadite uz grašak ili druge grahorice. 

Češnjak se u starom Egiptu koristio za snagu kod gradnje piramida, a u Prvom svjetskom ratu služio je kao antiseptik. Svoje porijeklo vuče iz središnje Azije i smatra se jednom od najstarijih kultiviranih biljaka s obzirom na to da se uzgaja preko 5000 godina. 

Zahvaljujući svojim nutritivnim vrijednostima povoljno utječe na virusne i bakterijske infekcije, kardiovaskularne bolesti, artritis, kronični umor, probavne smetnje i bolesti dišnih putova. Češnjak se također povezuje s povoljnim djelovanjem na smanjenje kolesterola te regulaciju šećera u krvi i tlaka. 

Prilikom pripreme važno je paziti da vam ne zagori jer u tom slučaju postaje gorak. Neki ga prije prženja kuhaju pola minute jer se tako sprječava neugodan okus ako češnji posmeđe. Prženjem češnjak dobiva blago orašast okus, a tijekom prženja antioksidansi iz ove namirnice smanjuju oksidacijsku štetu koja se zbog topline događa u ulju za prženje. Uz češnje možete koristiti i listove češnjaka koji imaju nešto blažu aromu. 

Iako ga najčešće koristimo s lukom kao pripremu za variva, isprobajte ga samostalno. Primjerice, pečene glavice češnjaka s dodatkom kadulje bit će savršen prilog mesu ili pak u salati. Kruh s češnjakom, sirom i maslinovim uljem također će biti odlična poslastica za veće društvo.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...