Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

BEZ NJIH NE MOŽE

Must-have vitamini ove zime

Svako godišnje doba sa sobom nosi potrebu za određenim vitaminima, a zima nije ništa drugačija. Pojačajte ove vitamine u hladnom periodu i ojačajte zdravlje.

Dolaskom hladnijih dana mijenjamo svoju prehranu sukladno godišnjem dobu, pripremamo naše tijelo povećanim unosom vitamina i minerala i činimo sve kako bismo ojačali imunitet. Okrećemo se sezonskim namirnicama, konzumiramo više svježeg voća i povrća ili bismo barem trebali. Iako su nam brojni vitamini i minerali važni, osobito u zimskom periodu, na unos nekih bismo osobito trebali obratiti pozornost. 

Jačanje imuniteta, zdrave koža i kosa, bolje raspoloženje samo su neki od rezultata koje želimo postići. Zato svakako pojačajte unos sljedećih nutrijenata i osigurajte si zdravu i veselu zimu.

Vitamin C prva je asocijacija kad govorimo o jakom i zdravom imunitetu. Nalazi se u brojnom sezonskom voću i povrću, poput mrkve, agruma i repe. Konzumacijom vitamina C spriječit ćete pojavu prehlada, viroza, kašlja i drugih zimskih boljetica koje nas najčešće prikuju za krevet. Osim svježeg voća i povrća, svako jutro popijte i čašu mlake vode u koju ste dodali limunov sok za čitav niz dobrobiti.

Vitamin A jedan je od najboljih antioksidansa, a također je zaslužan za zdravlje zubi, kostiju i mekog tkiva. Jača i imunitet održavajući prirodnu obranu organizma, a pronaći ga možete u mrkvi, špinatu, slatkom krumpiru, jetrima, mliječnim proizvodima. Za bolju apsorpciju konzumirajte ga s izvorom masti s obzirom na to da je topljiv u njima.

Suhe koža i kosa nisu rijetke pojave zimi, a to ćete spriječiti unosom vitamina E. Hladan zrak vani i suh u zatvorenim prostorima isušuju kožu, kosu i vlasište koji nakon toga mogu biti skloni ljuštenju, pucanju i osjetljivosti. Također je i jak antioksidans, odnosno sprječava pojavu slobodnih radikala. Stoga pojačajte unos namirnica bogatih ovim vitaminom – brokulu, kikiriki, indijske oraščiće, suncokretove sjemenke, pšenične klice.

Loše raspoloženje, pospanost i depresija česta su pojava zimi, uglavnom kao posljedica kraćih dana i manje sunčeve svjetlosti. Međutim, u pomoć će uskočiti vitamin D za čiju je apsorpciju važno UV zračenje pa je svakako dobro uhvatiti i malo zimskog sunca. No važno je pripaziti i unos namirnica bogatih ovim vitaminom. Pronađite ga u žumanjcima, mliječnim proizvodima, masnoj ribi i narančinom soku.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...