Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

NAMIRNICE ZA PET

Najbolji izvori vlakana

Zdrava probava traži hranu bogatu vlaknima. A pronaći ih možete u širokom spektru namirnica. Od voća i povrća pa sve do žitarica, izbor je samo vaš.

Vlakna su nutrijenti koji pomažu našoj probavi i probavni sustav održavaju zdravim. Mogu biti topiva i netopiva i svako od njih ima svoju ulogu. Topiva vlakna razgrađuju se u vodi i za sebe vežu štetne tvari poput šećera i masnoće iz hrane, a također su i hrana za dobre bakterije u probavnom sustavu. Zbog vezivanja šećera i drugih štetnih tvari tajna su vitke linije. Netopiva vlakna, kako im ime kaže, nisu topiva u vodi i potiču pražnjenje crijeva te održavaju probavni sustav zdravim. Vlakna također pomažu u apsorpciji nutrijenata iz hrane, stoga je važno ne pretjerati s njihovim unosom jer će na taj način velik dio nutrijenata ostati neiskorišten i izbacit će se van.

Vlakna možete pronaći u širokom spektru namirnica, a ove su najbogatije. Apsolutne pobjednice po pitanju udjela vlakana zasigurno su chia sjemenke koje u 100 grama sadrže čak 34,4 grama vlakana. Uz to sadrže i magnezij, kalcij i fosfor. Ubacite ih u smoothie ili zobenu kašu i uživajte u dobrobitima. Kokice nisu samo zarazna grickalica već i odličan izvor vlakana. U 100 grama sadrže 14,5 grama vlakana što ih svrstava u sam vrh namirnica bogatih ovim tvarima. Međutim, važno je da ih pripremate sa što manje masnoće jer inače udio vlakana značajno opada.

Bademi su također bogati vlaknima pa sadrže 12,5 grama vlakana u 100 grama. Osim toga sadrže i zdrave masnoće, mangan, vitamin E i magnezij. Uz bademe uvijek ide i čokolada, osobito ona tamna. Bogata je antioksidansima i brojnim drugim nutrijentima, a u 100 grama sadrži 10,9 grama vlakana. Popis namirnica bogatih vlaknima ne može proći bez zobi. Obiluje vitaminima, mineralima i antioksidansima, a sadrži i beta glukan, topiva vlakna zaslužna za održavanje zdrave razine šećera u krvi i kolesterola. U 100 grama zob sadrži 10,6 grama vlakana. Artičoke su namirnica koja se ne nalazi toliko često na našim tanjurima, a to biste svakako trebali promijeniti. U 100 grama sadrže 8,6 grama vlakana, a uz to sadrže i brojne druge nutrijente.

Ne smijemo zaboraviti niti na mahunarke. Leća (u 100 grama sadrži 7,9 grama vlakana), grašak (100 grama sadrži 8,3 grama vlakana), slanutak (100 grama sadrži 7,6 grama vlakana), crveni grah (100 grama sadrži 6,4 grama vlakana) samo su neke od mahunarki koje bi se svakako trebale naći na vašem popisu namirnica. Juhe, variva, popečci, načina pripreme je zaista mnogo, na vama je samo da otkrijete omiljeni. No nisu samo ove namirnice bogate vlaknima, postoji još čitav niz njih. Prokulica, mrkva, repa, kruške, jabuke, banane, popis je zaista dugačak. 

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...