Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

HRANA KOJA LIJEČI

Namirnicama protiv stresa i anksioznosti

U današnjem ubrzanom svijetu često smo izloženi stresu i anksioznosti koja se javlja kao njegova posljedica. Jedan od načina kojim ćete si olakšati stresne trenutke jest odabir odgovarajućih namirnica.

Stres i anksioznost postaju sve češće pojave kod sve većeg broja ljudi. Na njihovu pojavu mogu utjecati brojni faktori, no u njihovom sprječavanju mogu vam pomoći i različite namirnice. Naime, sve više podataka pokazuje kako ono što jedemo utječe na naše mentalno stanje. I to je opet potvrda one dobro poznate izjave – ono si što jedeš. A u ublažavanju, pa čak i sprječavanju pojave stresa i anksioznosti pomoći će vam određene skupine namirnica koje bi se i inače trebale naći na vašem tanjuru.

Omega-3 masne kiseline zaslužne su za naše mentalno zdravlje, smanjenje kolesterola i pojave srčanih oboljenja. No njihov utjecaj na naš mozak itekako je važan u situacijama kada smo pod jakim stresom. One mozak čine sretnim, daju mu dovoljno energije, reguliraju neurotransmitere, smanjuju upale i time smanjuju stres i anksioznost. Ovim masnoćama bogate su masnije vrste ribe poput lososa, haringe, pastrve, sardine i druge, kao i orašasti plodovi, avokado, chia sjemenke i sjemenke lana. Isprobajte ih u različitim kombinacijama poput salata, sladoleda od avokada, kao grickalice i slično.

Antioksidansi su također dobri pomagači u borbi protiv stresa. Oni štite mozak od slobodnih radikala koji uzrokuju upale, a time i stres i anksioznost. Pronađite ih u namirnicama bogatima beta-karotenom poput mrkve, kelja, tikve i batata, onima bogatima vitaminom C poput agruma, paprike, brokule i jagoda. Antioksidansima također obiluje i tamna čokolada (minimalno 70 posto kakaa), namirnice bogate vitaminom E poput avokada, badema, suncokretovih sjemenki, špinata i općenito zelenog lisnatog povrća, ali i biljni i zeleni čajevi. 

Anksioznost i stres smanjuju i određeni minerali poput magnezija, selena i cinka. Naime, istraživanja su pokazala da manjak ovih minerala u organizmu vodi do anksioznosti i depresije. Oni smanjuju upale i pomažu da se osjećamo bolje. Naše tijelo ih ne pohranjuje pa biste ih u organizam trebali unositi svakog dana. Tako u prehranu uključite namirnice bogate selenom i cinkom poput iverka, brazilskih oraščića, bučinih sjemenki, puretine, piletine i jaja. Magnezij potražite u jajima, mahunarkama, zelenom lisnatom povrću, sjemenkama i orašastim plodovima.

Triptofan je aminokiselina koja se najčešće nalazi u puretini i zaslužan je za onaj osjećaj pospanosti poslije finog ručka. No osim toga, povoljno djeluje i na opuštanje i san pa nam pomaže u smanjenju stresa i anksioznosti. Triptofan utječe na stvaranje serotonina, hormona sreće koji nam baš uvijek pomaže u podizanju raspoloženja. Osim u puretini, pronaći ga možete i u drugim vrstama mesa, lososu, jajima, grahoricama, orašastim plodovima i sjemenkama.

Stres i anksioznost smanjit ćete i namirnicama bogatima vitaminima B i D. Kao i druge navedene tvari, i oni pozitivno utječu na mentalno zdravlje, poboljšavaju rad neurotransmitera i potiču stvaranje serotonina. Mliječni proizvodi, jaja, gljive i slično bogati su ovim vitaminima. A najpoznatiji izvor vitamina D zasigurno je sunce koje nam uvijek izmami osmijeh na lice i pomaže nam da se osjećamo bolje.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...