Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

OMILJENA I ZDRAVA

Nema ljeta bez ribe

Namirnica koja bi se na našim tanjurima trebala naći barem dvaput tjedno. No vrlo često to nije slučaj. Stoga smo odlučili otkriti vam zašto je riba toliko vrijedna, kako znati da je svježa i sve one sitnice koje će vas navesti da se zaljubite u ovu namirnicu.

Vrijednost ribe prepoznao je još Hipokrat, koji je zahvaljujući zdravoj i uravnoteženoj prehrani doživio za tadašnje doba impresivne 83 godine. Zbog bogatstva vrijednim nutrijentima, nije nimalo čudno zašto je riba toliko hvaljena namirnica. Omega-3 masne kiseline, bjelančevine, vitamini B2, B6, B12, D i K, minerali cink, jod, željezo, kalcij i fluor samo su neki od razloga zašto biste ribu trebali što češće konzumirati.

No kako odabrati? Za početak, birajte između bijele i plave. Plava je bogatija mastima (5 do 10 ili više posto) i ima višu kalorijsku vrijednost (120 kcal na 100 grama u odnosu na bijelu koja na 100 grama sadrži 70-ak kcal). Bijela riba je po sastavu bliža mesu, no lakše je probavljiva i sadrži mnogo aminokiselina i mišićnih vlakana. Preporuka za tjednu konzumaciju ribe je 340 grama za odraslu osobu, odnosno dva puta tjedno po 170 grama.

Kad je u pitanju svježina ribe, ona je pravilo broj jedan. Ribu biste trebali konzumirati isti dan kad ste ju kupili, no možete je pohraniti i u hladnjak pa pripremati sljedeći dan. Svježu ribu prepoznat ćete po čvrstom i sjajnom mesu koje ne ostavlja udubljenje kad ju pritisnete prstom. Oči moraju biti bistre, škrge crvenkaste i mora mirisati po moru. Obratite pozornost na to je li riba rashlađena ili stavljena na led jer se tako održava svježina.

Riba je zahvalna namirnica jer se može konzumirati na beskrajno mnogo načina. Pecite ju u pećnici uz dodatak povrća i krumpira, a osobito je fina s roštilja. Pecite ju pet minuta po centimetru debljine, a možete ju i pržiti, pirjati ili kuhati na pari ili u vodi. Najbolji dodaci su joj oni jednostavni – malo maslinovog ulja, češnjak, peršin, ružmarin i limun.

Za pripremu će biti najbolji fileti koje lako možete i sami pripremiti. Ribu zarežite po dužini, odvojite rep od kosti, pažljivo odignite i uz kost režite do glave. Pincetom i posebnim nožićem odstranite ostale kosti. Kožu ćete odstraniti tako da filet stavite na dasku, lagano zarežete i nožem odvojite kožu od fileta pridržavajući rukom kožu. Ili jednostavno zamolite djelatnika na odjelu SPAR ribarnice da to učini umjesto vas. Rado će vam pomoći.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...