Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

LOSOS

Neodoljiva namirnica puna zdravlja

Riba koja se sve češće nalazi na našim tanjurima postala je broj jedan ljubitelja zdrave prehrane. Za to postoji čitav niz razloga, a mi ih otkrivamo sve.

Nutritivno vrijedan, ukusan, sa širokim spektrom načina pripreme, zaista nema razloga zašto i vi ne biste uvrstili losos na svoj meni. Kad govorimo o ovoj ribi, dobro je znati nekoliko informacija. Dijeli se na divlji i uzgojeni, mada i onaj divlji zapravo može biti uzgojeni koji je rano pušten u divljinu. No neka vas to ne buni, koji god odaberete zadovoljit će vaše potrebe. Kada je riječ o divljem, dijeli se na atlantski i pacifički. Naravno, postoji tu još niz podjela. Meso mu je narančasto-ružičaste boje, a može varirati od nježne pa sve do intenzivne nijanse. 

S obzirom na to da je vrlo raznovrsna namirnica, možemo ga pronaći u raznoraznim varijantama. Od svježeg preko sušenog i dimljenog pa sve do konzerviranog. Kad kupujete svježi losos, vodite računa o nekoliko stvari kako biste izbjegli neželjene posljedice. Oči moraju biti ispupčene i bistre, škrge crvene boje, koža mora biti glatka i bez sluzi, a miris osvježavajući. Što se tiče ostalih vrsta, tu se najčešće radi o divljim vrstama lososa pa je kvaliteta zagarantirana.

No s razlogom je losos postao jedna od omiljenih namirnica. Za početak, obiluje omega-3 masnim kiselinama koje su važne za naše moždane funkcije. Omega-3 masne kiseline pripadaju skupini esencijalnih masnih kiselina što znači da ih moramo unositi u organizam jer ih ne on ne proizvodi. Osim mentalnih funkcija, ove kiseline zaslužne su i za zdravlje krvožilnog sustava, smanjuju upale i pojavu raka. Uz omegu-3, losos je bogat i skupinom B vitamina važnih za brojne procese u našem tijelu. Također pretvaraju hranu u energiju i pomažu nam u normalnom funkcioniranju. 

Osim vitamina, u lososu možete pronaći i veliku količinu selena i kalija koji su važni za snižavanje krvnog tlaka, sprječavanja zadržavanja vode, zdravlje kostiju i štitnjače te smanjuju pojavu raka. Znamo da su proteini itekako važni za naš organizam, a losos ih je pun. Oni su važni za oporavak nakon ozljeda, održavanje mišićne mase i zdravlje kostiju, ali i brojne druge procese. Losos također sadrži i antioksidans astaksantin koji je važan za zdravlje krvožilnog sustava te sprječava kardiovaskularna oboljenja jer snižava razinu štetnog LDL kolesterola. Zahvaljujući svim ovim elementima losos je pravi saveznik našeg zdravlja.

A načini njegove pripreme zaista su brojni. Za doručak ga možete kombinirati s primjerice jajima Benedict pa ćete tako dobiti optimalnu količinu svih nutrijenata za energičan dan. Za ručak isprobajte ražnjiće od lososa u kombinaciji s patlidžanima i paprikom, dok će za večeru biti idealna juha od lososa. Dakle, losos je namirnica koju možete konzumirati bez straha od jutra do navečer.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...