Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

UPOZNAJTE NAMIRNICE

Nešto novo, nešto staro

Brojne namirnice koje su nam donedavno bile nepoznate sve se više nalaze na našim tanjurima. Možda ste i čuli za njih, ali ih niste isprobali. Zato smo mi tu. Ovog puta predstavljamo vam batat i kineski kupus.

Osnovno je pravilo pri odabiru namirnica koje konzumiramo da su uzgojene na prirodan način (ekološki i organski) bez umjetnih gnojiva i pesticida. Razlog tomu je što prirodno uzgojene namirnice sadržavaju više nutritivnih sastojaka i naš organizam ima više benefita. Umjetno uzgojene namirnice loše su za organizam i imaju manje hranjivih sastojaka. 

KRUMPIR – BATAT

Danas sve više OPG-ova uzgaja namirnice domaćeg, ali stranog podneblja, poput batata. Ako su prirodno uzgojeni, i krumpir i batat imaju svoje vrijednosti. Najbitnije je biti umjeren u konzumiranju i ne koristiti dugotrajno samo jednu vrstu namirnica u prehrani, nego u jelovniku kombinirati npr. i krumpir i batat. Nutritivno su slični, osim što batat ima više vitamina A i C u odnosu na krumpir, gledajući na 100 g. 

Batat ima nešto manje kalorija od krumpira, ali ima puno više šećera, što je bitno kod ljudi koji moraju paziti na unos. Za dijabetičare je kuhani batat bolji jer ima manji glikemijski indeks od kuhanog krumpira. Krumpir pak ima nešto više minerala od batata, posebno željeza. Ono što je najbitnije kod krumpira i batata je da se obavezno moraju kuhati ili peći s korom. Na taj način pripreme svi nutrijenti ostaju sačuvani. Obje namirnice bogate su vlaknima što je bitno za probavu. Bitan je i način pripreme, pečeni krumpir i batat imaju sličan glikemijski indeks, dok je kod kuhanog batata on niži od onog u krumpiru. Obje je namirnice važno koristiti samo umjereno zbog količine ugljikohidrata koje sadrže.

KINESKI KUPUS – DOMAĆI KUPUS

Kineski kupus uspijeva kod nas u mediteranskom i kontinentalnom području. Ipak, još uvijek je manje poznat i zastupljen u svakodnevnoj prehrani. Kineski je kupus iz reda kupusnjača i po okusu je najsličniji kelju. Većina ga priprema sirovog na salatu, ali je odličan na lešo ili kao varivo. Ima jako malo kalorija, duplo manje od kupusa s kojim ga uspoređujemo. Nutritivno je sličan kupusu što se tiče vitamina C i B te kalcija, ali kineski kupus ima više vitamina A, kalija i nešto više vitamina B9, odnosno folne kiseline.

Crveni kupus nešto je ljekovitiji jer sadrži i antocijan – crvena boja koja čuva srce i krv. Kiseli je kupus izrazito dobar za crijeva, obnavlja crijevnu floru i jača imunitet pa je zato i preporuka koristiti ga u zimskim mjesecima kad je smanjen izbor sirovog voća i povrća. Posebno je dobro kiseli kupus konzumirati u kombinaciji s bučinim uljem. Ovo posebno vrijedi za muškarce, jer čuva zdravlje prostate zbog bogatstva selenom. Nutricionisti preporučuju koristiti obje namirnice, ali pri tome pazite da su prirodno uzgojeni.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...