Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

PRIČA O KRUHU

Njegovo veličanstvo – sourdough

Kruh o kojem se sve više priča i koji se sve češće može pronaći u trgovinama i pekarnicama gotovo preko noći osvojio je food svijet. A mi vam donosimo sve što vas je zanimalo o njemu.

Sourdough ili kruh od kiselog tijesta u posljednjih nekoliko godina sve je više u fokusu. Također, sve je više onih koji se upuštaju u pripremu ovog hrskavo-mekog kruha koji oduševljava svojim okusom. Iako priprema traži samo tri sastojka, ono glavno potrebno da kruh uspije je – strpljenje. Naime, sourdough kruh postaje sve poželjniji jer ne sadrži aditive koje pronalazimo u bijelom kruhu. U njegovoj izradi bitan je samo dobar starter, a sve ostalo dolazi s iskustvom. 

Dakle, prije same pripreme kruha važno je izraditi starter. Njega ćete pripremiti od istog omjera brašna i vode koji se potom zatvaraju u staklenu posudu i ostavljaju da dozrijevaju. Starter se uzgaja oko tjedan dana, a svakog dana dio se baca i nadohranjuje istim omjerom brašna i vode. Za starter možete koristiti bijelo brašno, no za još bolje rezultate isprobajte raženo, heljdino ili neko drugo brašno od cjelovitih žitarica. Prilikom dozrijevanja u starteru će se stvoriti lakto-bakterije koje itekako povoljno djeluju na naš probavni sustav. Nakon što je vaš starter gotov, možete krenuti s pripremom kruha. Za to će vam trebati predtijesto za koje koristite 15-ak grama startera, otprilike 115 grama brašna i istu količinu vode. Dobivenu smjesu pokrijte i ostavite da stoji na sobnoj temperaturi između 12 i 16 sati. 

Sada dolazi vrijeme za izradu tijesta za kruh. U predtijesto se dodaje brašno i toplu vodu, smjesa se izmiješa i ostavi da odstoji 20 minuta. Potom se dodaje sol, izmiješa se i ostavi da stoji 50 minuta. Nakon toga dolazi preklapanje tijesta nakon čega ono stoji opet 50 minuta. Ovaj se postupak ponavlja tri puta. Nakon toga tijesto se premijesi, oblikuje u kuglu i ostavi da stoji oko 2,5 sata. Tek nakon toga kruh se peče. Sada vam je jasno zašto je za pripremu ovog kruha potrebno strpljenje. No dobiveni rezultat itekako je vrijedan truda.

Osim što ne sadrži aditive, sourdough kruh također je zahvaljujući lakto-bakterijama lakši za probavu. Sadrži mnogo manju količinu glutena pa ga mogu konzumirati i osobe oboljele od celijakije. Lakto-bakterije u kruhu također smanjuju količinu fitinske kiseline koja pak smanjuje mogućnost apsorpcije hranjivih tvari pa organizam dobiva mnogo više nutrijenata. Zahvaljujući procesu fermentacije, ovaj kruh možemo smatrati prebiotikom koji povoljno utječe na naš probavni sustav i hrani dobre bakterije. Odvažite se sami na izradu ovog kruha ili kupite gotovi i otkrijte zašto su svi poludjeli za njime.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...