Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

ŠTO KADA DUGO SJEDIMO

Odaberite prave namirnice

Sjedilački način života sve je više dio naše svakodnevice. U komadu često sjedimo i do 12 sati dnevno što ostavlja posljedice na naš organizam.

Stručnjaci smatraju da je sjedilački način života štetan gotovo kao i pušenje. Nedostatak kisika, najčešće loša prehrana, grickanje uz kompjutor dovodi do oboljenja krvožilnog i probavnog sustava, kože, kostiju i sl. Osim što je bitno da se pokušate kretati što više, npr. penjete se po stepenicama, hodate na posao i s posla, razgibavate se za vrijeme pauze, obavezno morate paziti i na prehranu. Poželjno je da izbacite svakodnevni unos mesa, puno zasićenih masnoća, mlijeko, kruh, pekarske proizvode, slatkiše, kolače i sl.

Prehrana bi trebala u što većoj mjeri sadržavati lagane cjelovite žitarice, orašaste plodove, sjemenke, bobičasto voće, malinovo ulje, ribu, zeleno povrće u većim količinama i voće, a posebno ananas. 

Grejpje izvrsno osvježenje, posebno u ljetnim danima. Postoje crveni i bijeli grejp. Crveni grejp bogatiji je beta karotenom, a time i kvalitetniji. Bogat je vitaminima C i A, kalijem, folnom kiselinom i vitaminom B5. Također je i jak antioksidans, čistač limfe i jača imunitet. Likopen u crvenom grejpu ima jaka antioksidativna svojstva. Ono što je bitno zapamtiti o grejpu, pazite na njegovu konzumaciju ako pijete lijekove. Neke lijekove inhibira, a neke previše stimulira. Paziti bi trebali svi koji koriste imunosupresive, lijekove koji blokiraju kalcij, antihistaminike, kontracepcijske pilule i statine.

Peršin je idealan svjež, pomaže regulaciji pH tijela, djeluje na alkaliziranje tijela. Jak je antioksidans, sadrži vitamine B, A, C i K te folnu kiselinu. Peršin sadrži veliki spektar minerala: magnezij, selen, jod, kalcij, željezo, sumpor i mangan. Odličan je za tretiranje krvarenja desni, štiti od mnogih infekcija i bolesti samim time što alkalizira organizam, čisti bubrege i djeluje kao diuretik. Imate li bolove u tijelu, zglobovima ili reumu, ne preskačite upotrebu peršina, svakodnevno ga koristite u kombinaciji s limunom. Peršin je veći izvor vitamina C od limuna.

Borovnice biste trebali svakodnevno jesti kada je sezona. Količina antioksidansa kojima obiluju čine ih top namirnicom. Borovnice sadrže velik broj hranjivih tvari – antocijanine, vitamine C i E, mangan, zeaksantin. Patite li od neuroloških promjena, migrena, demencije, autoimunih bolesti, težih bolesti imunološkog sustava – posegnite za borovnicama i drugim bobičastim voćem.

Ananas jeposebno i jedinstveno voće jer potiče našu probavu i djeluje protuupalno. Ananas sadrži posebnu skupinu enzima pod nazivom bromelain. Osim što djeluje na probavu, ističe se bogatim sadržajem mangana, vitamina C, B1 i B6 te vlakana.

Zeleni čaj posebno je rasprostranjen u Japanu i Kini. Želite li biti bistri i svježi nakon dugog rada u uredu, pojačati mišićnu izdržljivost, osjećati se i biti zdraviji, pijte 2 šalice zelenog čaja na dan. Također je idealna zamjena za kavu.

Kurkumaje idealan začin za poticanje zdravlja stavite li ga u kašasti sok, hranu koju kuhate, med ili u ulje. Porijeklom je iz Indonezije i južne Indije, a bere se i koristi preko 5000 godina. Kurkuma je koncentrirani izvor fitonutrijenta jedinstvenog po nazivu kurkumin koji ima snažna protuupalna djelovanja te blagotvorno djeluje na crijeva i jetru.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...