Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

ZRELA DOB

Odaberite prikladnu prehranu

Nije svejedno što jedemo i koliko smo rođendana proslavili. Znamo da djeca dok rastu trebaju uravnoteženu prehranu, da se tinejdžere ne može nahraniti jer su uvijek gladni, da smo nakon fizičkih aktivnosti gladniji nego kad vikend provedemo u kući. Imaju li godine veze s količinom hrane? Imaju.

Starenjem dolazi do promjena u organizmu jer se mijenja koštano tkivo, krvožilni sustav, omjer mišićnog i masnog tkiva u korist masnog, slabi cirkulacija, lakše pucaju krvne žilice jer gube na elastičnosti. Starenje utječe na vid, pamćenje i neurološki smo slabiji. Ono što je jako bitno da se mijenja količina izlučivanja inzulina, sokova gušterače, a mišićna masa kod žena u starijoj dobi smanjuje se za 5 kg, a kod muškaraca 12 kg. Starenjem se smanjuje i bazalni metabolizam, pa time i potreba za energijom, tj. energetska potrošnja. I to je sve normalan proces. No na sve te promjene možemo i sami utjecati i malo ih usporiti.

Vježbanjem povećavamo mišićnu masu, prehrana se mijenja u pozitivnom smjeru, jača nam apetit, a poboljšava krvni tlak, dok su pokretljivost i ravnoteža bolji. Bolje je pamćenje i mentalne sposobnosti pa svakako počnite vježbati ili se baviti nekom tjelesnom aktivnošću. Već sama šetnja po prirodi nosi mnoge benefite i promjena je na bolje. S godinama se apetit smanjuje pa je problem smanjen unos proteina i svakako je potrebno paziti na njihov unos, kao i unos vlakana, kalcija i fosfora u idealnim omjerima, magnezija, karotenoida: zeaksantina, resveratrola, luteina. Mijenjaju se i potrebe za aminokiselinama (metioninom i lizinom) pa treba unositi dovoljno vitamina B, A i D, omega-3 u obliku ribljeg ulja i tiamina. Za vitamin A jedite narančasto i crveno povrće, jetrice, B12 vitamin dobit ćete kroz mlijeko i mliječne proizvode, jaja, jetrice, a vitamin D obavezno kao dodatak minimalno 1000 internacionalnih jedinica. Cinka ima u sjemenkama, školjkama i obavezno ga uzimajte uz B6 i B12, barem 15 mg na dan, no naravno ne dulje od tri mjeseca. Željeza trebate 10 mg dnevno, magnezij je mineral s najviše dobrobiti, a vitamin D je kralj vitamina. Zato, krenite već ovog vikenda u šetnju, pojedite omiljeno voće, pripremite ukusan obrok i uživajte u njemu jer će vašem tijelu dati potrebnu snagu i održavati ga u dobroj kondiciji.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...