Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

INTUITIVNO JEDENJE

Otkrijte novi stari način prehrane

Neprestano smo okruženi dijetama, zahtjevima da izgledamo lijepo i zdravo i stalno pazimo što jedemo. Zaboravite na sve što ste do sada znali i okrenite se intuitivnom jedenju.

Koncept intuitivnog jedenja zapravo nije nov pojam. Osmišljen je 1995. godine od strane dviju nutricionistica, no zapravo se svi rađamo kao intuitivni jedači. Pogledate li djecu i njihov odnos prema hrani, primijetit ćete da jedu kad su gladna i prestaju kad su sita. Ne odriču se ničega i jedu sve po želji. No tada dolaze odrasli koji nam svima usađuju navike da su određene namirnice loše, da je desert nagrada, da uvijek moramo pojesti sve s tanjura i tako se rađa naš odnos prema hrani.

Intuitivno jedenje uči nas suprotno. Ne postoji dobra i loša hrana, ne bismo se trebali ničega odricati, a smisao svega je zdrav odnos prema hrani. Hrana je naše gorivo i tako bismo se trebali odnositi prema njoj. Odricanje i zabranjivanje određenih namirnica vodi samo tome da ih želimo još više i kada ih konačno pojedemo, pretjeramo s njima. Posljedica svega je da se osjećamo loše i ponovno krećemo na još jednu nemoguću dijetu.

Ovaj princip temelji se na nekoliko načela. Za početak, zaboravite na koncept dijete. Svi koji su isprobali raznorazne dijete znaju da su njihovi učinci uglavnom kratkoročni, određene namirnice su nepoželjne, a cijeli naš odnos prema hrani svodi se na brojenje kalorija. Zaboravite na to. Jedite kad ste gladni i prestanite jesi kad ste siti. Jede li vam se pizza, pojedite ju. Gladje normalna biološka potreba koja vam javlja da vašem tijelu treba energije. Poštujte ju.

Ne vodite rat s hranom i ne branite si određene namirnice. Pojedite taj komad torte bez grižnje savjesti. Jer što si više toga učinite dostupnim, manje ćete osjećati neodoljivu potrebu za time i nećete se osjećati loše. Nakon što pojedemo „zabranjene“ namirnice, svi nakon toga imamo misli koje nam govore kako smo loši, manje vrijedni i slično jer smo pokleknuli pred slatkim ili junk foodom. Izbacite takve misli iz glave.

Jedan od principa intuitivnog jedenja je i poštovati sitost. Dakle, kada osjetite da ste pojeli dovoljno, prestanite jesi, makar na tanjuru ostalo hrane. Ostavite ju za poslije, bit ćete opet gladni. Sitost i zadovoljstvo često ne idu ruku pod ruku. Uživajte u hrani koja vas čini zadovoljnima i osjećaj sitosti brzo će doći. Također, zaboravite na zataškavanje emocija hranom. Emocionalnim prejedanjem nećete ništa postići, štoviše napravit ćete više štete nego koristi. 

Intuitivno jedenje potiče nas da poštujemo vlastito tijelo i prihvatimo ga onakvim kakvo je. Nismo svi jednaki i ne možemo svi izgledati kao modeli s naslovnica časopisa (čak ni one ne izgledaju tako) jer genetika igra važnu ulogu u tome kako izgledamo. Prestanite se opterećivati i počnite se osjećati ugodno u svom tijelu. To ćete postići i odgovarajućom tjelovježbom. I ovdje ne mislimo na iscrpljujuće treninge i znojenje u teretani. Otkrijte omiljeni način kretanja i držite ga se. Bilo da je to plesanje uz omiljenu glazbu, šetnja ili joga, poanta je da se nakon toga osjećate osvježeno i veselo, a ne gubljenje kilograma. I za kraj, poštujte svoje zdravlje. Samo intuitivnim pristupom hrani osjećat ćete se zdravo i zadovoljno. Nećete učiniti nikakvu štetu ako uživate u čokoladi niti ćete napraviti korist ako cijeli dan jedete samo povrće. Samo dugoročnim zdravim pristupom hrani možete uočiti promjenu.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...