Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

HRANOM PROTIV PROLJETNOG UMORA

Pet prehrambenih savjeta za razbuđivanje

Dolaskom lijepih i sunčanih dana priroda se budi, a većina nas tone u zonu umora. Iako ćemo kao i svake godine do sada prebroditi taj period, postoje mali prehrambeni trikovi kojima ćete razbuditi tijelo i um.

Svakog proljeća veliki broj ljudi osjeća simptome proljetnog umora. To mogu biti oni banalni poput osjećaja nedovoljne naspavanosti, ali i nešto jači koji nas onemogućavaju u svakodnevnim obavezama. No ovdje se ne radi ni o kakvoj bolesti nego o jednostavnoj nemogućnosti prilagodbe pojedinih organizama na novonastale atmosferske uvjete. Stoga postoje mali koraci koje svakodnevno možemo poduzimati kako bismo spriječili, ublažili i u potpunosti eliminirali simptome te mogli uživati u svemu lijepome što proljeće nudi.

Vitamin C

Prvi korak koji je potrebno poduzeti kako biste hranom pobijedili proljetni umor je povećavanje unosa vitamina C. To prvenstveno podrazumijeva da vaši međuobroci počnu uključivati više agruma poput limuna i naranči. Naime, tijekom zime u našim tijelima pada razina ovog vitamina što uzrokuje pad imuniteta pa se zbog toga osjećamo lošije. Vaši konkretni obroci, pogotovo ručak, neka obiluju povrćem poput kelja, brokule, zelene paprike i cvjetače. 

Željezo

Jedan od uzroka proljetnog umora je i nedostatak željeza. Stoga bi bilo dobro da svoju svakodnevnu prehranu oplemenite crvenim mesom koje njime obiluje. Međutim, ako niste ljubitelj mesa ili želite svoju prehranu učiniti što raznovrsnijom, posegnite za špinatom i šparogama koje su kraljice proljetnog povrća. Bogat izvor ovog minerala su i grahorice poput mahuna, graha i graška te će vam i one biti saveznik u ovoj borbi. 

Koenzim Q10

Nedostatak antioksidansa, a ponajviše koenzima Q10, igra veliku ulogu u osjećaju umora. Ribe poput sardina i lososa dat će vašem tijelu potrebnu dozu ovog čarobnog koenzima. A osim što će vam pomoći u savladavanju umora, učinit će vašu kožu još ljepšom.

Ugljikohidrati

Iako će vas dolazak toplog i sunčanog vremena potaknuti na reduciranje tjelesne težine, iz prehrane nipošto ne izbacujte ugljikohidrate. Ovaj makronutrijent važan je za zdravo i uravnoteženo funkcioniranje organizma i daje vam trenutačnu navalu energije. No umjesto loših ugljikohidrata poput šećera i bijelog brašna, birajte zdraviju opciju cjelovitih žitarica i integralnih inačica tjestenina i kruhova.

Kava

Naposljetku, ne zanemarujte čarobnu moć kofeina. Iako ga nije dobro konzumirati u velikim količinama, jutarnja šalica nezaslađene kave učinit će čudo. Stoga, u nedostatku vremena i raznovrsnih namirnica slobodno posegnite za ovom magičnom tekućinom koja će vam trenutačno podariti veliku količinu energije. 

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...