Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

ZAŠTITA KREĆE IZNUTRA

Pripremite kožu za sunce

Na našu sreću, mnogo je sezonskih namirnica koje osim što su fine, bogate teksturama i okusima, imaju i dodatne vrijednosti i razloge za konzumaciju. Zato smo sigurni da ćete ih ubrzo zavoljeti još više i jesti redovitije.

Klasična zaštita od štetnih utjecaja sunca najčešće dolazi u obliku lijepo zapakiranih kremica, losiona i sprejeva, no određenu zaštitu koži možete pružiti i promišljenom prehranom. Šarena lepeza namirnica koju trebate uvrstiti u prehranu prije izlaganja suncu svakako uključuje mrkvu i slatku crvenu papriku. Da je mrkva bogata beta karotenom koji štiti od opeklina možda i nije tolika novost, no crvena paprika se jednako tako može pohvaliti tim svojstvom. Ljudski organizam pretvara beta karoten u vitamin A koji je važan za vid i vitalno zdravlje kože. No da biste stekli zaštitu od štetnih utjecaja sunca prirodnim putem, morat ćete biti strpljivi i uporni jer tek nakon 10 tjedana redovite konzumacije ovih namirnica možete računati na novostvoreni štit kože koji se gradi iznutra.

Zeleno lisnato povrće bogato je antioksidansima zbog čega ima određen anti-age efekt i učinkovito smanjuje rizik od raka kože. Kelj i špinat stoga su odlični prilozi raznolikim jelima, a ukusni su i u zdravoj smoothie varijanti.

U toplim mjesecima posebno su sočne rajčice kojih u to doba godine ima u izobilju, a s obzirom na njihovu raskošnu koncentraciju antioksidansa likopena, ne čudi da se toplo preporučuju za svakodnevnu konzumaciju. Dobro je znati da se koncentracija likopena kuhanjem povećava i da rajčice zahvaljujući njemu nakon 10 tjedana pružaju određenu prirodnu zaštitu od opeklina izazvanih sunčevim zrakama, a određene benefite pružaju i u borbi protiv bora.

Oraščići, lješnjaci, chia sjemenke, suncokretove sjemenke… Svi redom sadrže omega-3 masne kiseline koje pomažu koži sačuvati cjelovitost i pritom djeluju protuupalno. Omega-3 kiseline pomažu tijelu da se na prirodni način nosi s efektom sunčanja, a djeluju i protuupalno tako da u slučaju da dođe do crvenila ili pojave opeklina, pomažu u samom oporavku i zacjeljivanju kože. Suncokretove sjemenke pune su vitamina E koji je također veliki zaštitnik i čuvar kože, a služe kao super grickalica ili dodatak salatama. I bademi štite kožu vitaminom E, čuvaju njezin mladenački sjaj zahvaljujući svojim hranjivim svojstvima, zato ga grickajte često.

A sada je vrijeme i za dozu voća! Vitamini A i C u borovnicama funkcioniraju kao snažni antioksidansi koji brane stanice kože od štetnih utjecaja slobodnih radikala tijekom izlaganja suncu. Lubenica sadrži likopen koji upija UVA i UVB zrake te nakon nekoliko tjedana postaje prirodni zaštitnik za sunčanje. I za sam kraj smo sačuvali – jagode. Da, i one pružaju prehrambenu zaštitu od štetnih UVA učinaka na kožu, stoga ih svakako uključite u svoju redovitu prehranu.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...