Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

LEĆA

Savršena zamjena za meso

Iako je ova mahunarka poznata tisućama godina, danas je pomalo zaboravljena. I to potpuno bez razloga jer je bogata hranjivim sastojcima koji su idealni saveznici vašeg zdravlja.

Svoje porijeklo vuče s Bliskog istoka, na kojem je i danas iznimno popularna. Zahvaljujući svojoj svestranosti, možete ju pripremati na milijun načina. U juhama i varivima, na salatu, kao prilog ili umjesto mesa, mogućnosti su beskonačne. No bez obzira na to za koje se jelo odlučili, važno je odabrati pravu leću. Na tržištu danas možemo pronaći zelenu, crvenu, smeđu, žutu i crnu leću. Iako su po nutritivnim vrijednostima jako slične, njihova svojstva nešto se razlikuju. 

Zelena leća pomalo je ljutkastog, snažnog okusa i najduže se kuha, oko 45 minuta. Zahvaljujući svojoj čvrstoj strukturi, idealna je za salate. Odlično se slaže s lukom, rajčicom, češnjakom i maslinovim uljem. Osim u salatama, odlična je i kao prilog mesu, ali i kao glavno jelo u varivu ili juhi.

Crvena leća se kod nas može naći u nešto bljeđoj varijanti pa je poznata i kao narančasta leća. Ovo je najslađa i najsvježija leća na tržištu. Kuha se oko 20 minuta, a ako joj dodate odgovarajuću količinu vode, pretvorit će se u umak ili pire. Zato se dobro uklapa u namaze, piree, umake ili kao zgušnjivač juhe, a jako dobro će se spojiti i u juhu od bundeve.

Smeđa leća najčešći je oblik leće, a kuha se između 30 i 45 minuta. Kuha se u količini koja je potrebna da ju pokrije, a gotova je kad omekša i popije svu vodu. Savršen je prilog mesu, u juhama i varivima, ali ju je tada potrebno malo duže kuhati da bi dobila na kremoznosti.

Žuta leća također se kuha oko 20 minuta, a idealna je za egzotična jela jer se odlično slaže sa začinima poput curryja, kurkume i kajenskog papra. Odlična će biti i u varivima, ali i kao namaz. Dobar je dodatak žitaricama i jelima od povrća jer poprima njihov okus.

Za razliku od ostalih mahunarki, leću prije pripreme nije potrebno namakati pa je idealna za brzu pripremu. Ipak, prije pripreme potrebno ju je isprati kako bi se izbacili nepoželjni dodaci poput sitnih kamenčića koji se u njoj mogu naći. Očistiti ju možete i tako da ju rasprostrete u jednom sloju na krpu i proberete. A da bi leća bila lakša za probavu, dodajte ju u kipuću vodu.

No zašto je leća toliko poželjna na našim stolovima? Osim što obiluje topivim i netopivim vlaknima koja su saveznici dobre i zdrave probave, ne sadrži masnoće niti kolesterol. Bogata je bjelančevinama, proteinima i ugljikohidratima, a sto grama sirove leće sadrži samo 352 kcal. Od vitamina tu su tiamin, vitamin C, niacin, pantotenska kiselina, riboflavin, folna kiselina i vitamini B6 i K. Od minerala možete naći željezo, magnezij, kalcij, cink, bakar, fosfor i selen, a tu je i beta karoten.

Leća se odlično slaže s drugim žitaricama pa pruža uravnotežen obrok bogat aminokiselinama i proteinima. Zbog toga je odlična zamjena mesu.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...