Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

SEZONSKO I ZDRAVO

Što jesti na početku proljeća?

Polagano buđenje prirode na stolove nam donosi ukusno voće i povrće. Sezonske namirnice uvijek su dobrodošle, a o uštedi ne moramo govoriti. Stoga, uputite se u potragu za omiljenim namirnicama i uživajte u proljetnim okusima.

Mjesec ožujak u znaku je buđenja prirode i svježeg voća i povrća. Sezonske namirnice nude čitav niz jela koja možete pripremiti. No u svoj sili voća i povrća kako znati koje su upravo sada na svom vrhuncu? Mi smo tu da vam otkrijemo. Iako je uglavnom dostupno tijekom cijele godine, povrće je najbolje jesti kada im je sezona. Tada je nutritivno najbogatije, puno vitamina i minerala i nudi vam samo najbolje sastojke. Na vama je samo da ih iskoristite.

Jedna od omiljenih proljetnica zasigurno je špinat koji možete pripremati na milijun načina. Lešo, usitnjen, u smoothijima, varivima, uz ribu, ne moramo nabrajati. S obzirom na to da pripada obitelji zelenog lisnatog povrća, bogat je željezom, vitaminima, osobito vitaminom K, i proteinima. Pomaže nam da zadržimo kalcij u organizmu, čuva naše kosti i čini čuda za naš organizam.

Još jedno povrće koje nam priziva proljeće zasigurno je rotkvica. Iako ju najčešće jedemo za Uskrs uz mladi luk i šunku, i osim toga bi se trebala naći na vašim tanjurima. Uz to što ju krasi predivna boja, također je bogata vitaminima B i C, magnezijem, riboflavinom, manganom, folnom kiselinom, kalcijem i kalijem. Ima malo zasićenih masnih kiselina i kolesterola pa je odlična za održavanje lijepe linije.

Kelj i njegovi srodnici sada su na vrhuncu. Obični, pupčar, kovrčavi, za koji god se odlučite unijet ćete vitamine A i C, vlakna, kalij i kalcij. Možete ih jesti sirove na salatu, u varivima, na lešo ili ih pak iskoristiti za sarmice. 

Artičoka je također jedna od vladarica proljeća. Kao i drugo povrće na ovoj listi, i artičoka je bogata vrijednim sastojcima poput antioksidansa, vitamina C, folne kiseline, vlakana, željeza i kalcija. Ovo povrće također je zaslužno i za snižavanje razine lošeg kolesterola, a pripremiti ju možete u juhama, pečenu, kao prilog jelima i slično.

Za cvjetaču možemo reći da možda i nije najomiljenije povrće, no taj status ima sasvim neopravdano. Dijetalna vlakna, vitamini C, K i B6, fosfor, niacin, proteini, riboflavin, tiamin, magnezij, mangan i kalij samo su neki od razloga zašto bi se cvjetača trebala naći na vašem tanjuru.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...