Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

ŽITARICA BEZ LOŠEG SVOJSTVA

Svestrani pir

Jedna je od najstarijih uzgojenih žitarica, sadrži vrlo malo glutena, a usto poboljšava cirkulaciju i regulira metabolizam. Pirova popularnost sve je veća zbog specifičnog blagog orašastog okusa i osjećaja ugodne topline nakon svakog obroka koji ga sadržava

Dobra je alternativa pšenici jer je lakše probavljiv i nutritivno bogatiji od nje, osim toga nije industrijski promijenjen zbog čega privlači sve veći broj pobornika. Izvorno potječe iz Azije odakle se proširio u Europu, a danas se zahvaljujući raznovrsnim SPAR-ovim proizvodima može uvrstiti u široku paletu jela. Pirova svojstva pomlađuju organizam, mogu poboljšati krvnu sliku i pospješiti cirkulaciju organizma. 

Poznato je da jača imunosni sustav i uravnotežuje rad hormona. Usto je prilično zasitan i važan faktor za zdravlje crijeva i probavu. Značajan udjel vitamina B povoljno djeluje na zdravlje živčanog sustava te na taj način smanjuje napetost i tjeskobu. Njegova lagana tekstura najčešće se koristi kao dodatak varivima, juhama i salatama, od pira se može napraviti vrlo ukusni rižoto, ali zanimljivo je da se uz pomoć kuhane prapšenice može pripremiti i slatka varijanta obroka kao što je primjerice kaša. Uz dodatak omiljenog voća, cimeta, meda i badema dobiva se vrlo hranjivi doručak, onaj za prave pobjednike. Ipak, pir se najčešće koristi kao brašnojer je odlična zamjena za alergičare i pogodan je za pripremu kruha, peciva, tijesta za pizzu ili pak zdravijih verzija palačinki. 

Pir je sve više zastupljen u prehrani i nutricionisti ga cijene jer je siromašan masnoćama, a njegova priprema započinje dobrim ispiranjem u hladnoj vodi i namakanjem u trajanju od nekoliko sati. Zatim ga je potrebno kuhati oko sat vremena u istoj vodi u kojoj se i namakao, nakon čega je pogodan za super ukusne kombinacije s povrćem, rajčicama, tikvicama, slanutkom…

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...