Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

MAŠTOVITA PREHRANA

Tjedni izazov

Sve već znamo. Preporučljivo je jesti raznoliko i sezonski. Izbjegavati fast food, gazirana pića, slatko, masno... Također treba izbjegavati jesti prekasno navečer, važno je ne preskočiti doručak. 

Ako se držite ovih osnovnih smjernica prehrane zaslužujete svaku pohvalu, ali novi prehrambeni izazovi nikad nisu na odmet. Osim što grade karakter, pozitivno utječu na zdravlje, zato smo za vas pripremili novi tjedni izazov. Naravno, kreće s ponedjeljkom...

Bezmesni ponedjeljak

Na prvu možda niste oduševljeni ovom idejom, ali nemojte se obeshrabriti. Zapravo vam preostaje pregršt zanimljivih i zdravih namirnica s kojima možete pripremiti ukusna jela. Povrće, voće i žitarice bogati su mineralima, vitaminima i antioksidansima koji smanjuju rizik od srčanih bolesti. Uz zdravstvene koristi, ovakvi će vas izazovi potaknuti na osmišljavanje novog kreativnog jelovnika, proširit će vaše gastro-kulinarske horizonte i talente te vas nagraditi duhovnim i fizičkim dobrobitima.

Utorak bez šećera

Šećer je jedna od najraširenijih „pošasti“ današnjice, a iznimno se voli igrati skrivača. Ako već niste, primijetit ćete da je gotovo sveprisutan. Iznenadit ćete se u kojim sve namirnicama „živi“. Danas je vaš zadatak detaljno čitati sastav svih proizvoda i izbjegavati slatko u širokom luku. Neće biti jednostavno, ovo je jedan od težih izazova za većinu nas, ali pozitivan osjećaj o sebi koji će vas preplaviti na kraju dana vjerojatno će u vama probuditi motivaciju da utorak bez šećera pretvorite u tjedan bez šećera. Da samo znate kakav je osjećaj kad prođe „šećerna kriza“.

Zelena srijeda

Svakom je organizmu s vremena na vrijeme potrebna detoksikacija. Odlučili smo da je danas vrijeme za nju. Izvrsni saveznik za čišćenje organizma i nove nalete energije jest zeleno povrće koje je bogato nutrijentima koji potiču rad jetre. Jedite špinat, kelj, rikolu, blitvu, brokulu, raštiku. Danas nećete zaprljati mnogo posuđa, sve što trebate jest dobar blender i velika čaša. Naime, na jelovniku su smoothiji u kombinacijama kakvima vam srce poželi, glavno da sadrže neki od zelenih snagatora iz povrtnjaka!

Bezkofeinski četvrtak

Malo tko započinje dan bez šalice kave. Naprotiv, neki započinju dan s dvije šalice ovog napitka ili više. I premda je kava odličan saveznik za razbuđivanje, loše strane kofeina su te što može izazvati niz neželjenih pojava kao što su nesanica, probavne smetnje, uznemirenost, iritaciju... Skuhajte za promjenu čaj, nije on tako loš saveznik jutra i dana općenito. Kopirajte malo japanske navike, kod njih je ceremonija čaja prvobitno bila privilegija aristokracije.

Riblji petak 

Vjerujemo da je ovo izazov koji ćete s lakoćom izvršiti. Bezmesni dan ste već odradili, sada ćemo samo malo izmijeniti pravila igre. Riba nije meso, ali mnogima je vjerodostojna zamjena. Zapravo, mnogi u svakodnevici prakticiraju jesti ribu petkom, a njezine nutritivne vrijednosti ne treba posebno isticati. Riba je zdrava, riba je ukusna, riba je izvrsna namirnica koju biste trebali jesti što češće. Jednostavno se priprema, a sve što trebate za potpun doživljaj okusa jesu domaće maslinovo ulje, peršin i malo češnjaka. 

Bezmliječna subota 

Mlijeko i mliječni proizvodi izvrsni su izvori kalcija i preporučuju se jesti svaki dan ako ste dijete ili adolescent. Naime, djeca u pubertetu trebaju u svojoj prehrani što više mliječnih proizvoda zbog intenzivnog rasta i razvoja. Ipak, neka istraživanja pokazala su da je cjeloživotno konzumiranje mlijeka neprirodno i nezdravo. Kako god bilo, ne treba biti ekstreman niti u jednoj odluci, nekako je najvažnije naći zdravu mjeru. Kao odrasloj osobi, jedan dan u tjednu bez mlijeka i mliječnih proizvoda sigurno neće biti štetno ni previše teško. Pružite organizmu slobodan dan i od takvih namirnica. 

Nedjelja bez kruha

Svi mi volimo pekarske proizvode. Bogat izbor čija ponuda raste iz dana u dan, fini miomirisi, mekana tekstura, beskrajne kombinacije i okusi, oni slani i oni slatki, peciva sa sezamom, makom, raznim žitaricama... Sve je to u redu ako se jede u umjerenim količinama. Razumijemo da se preko tjedna radi, da je vrijeme u deficitu i da se možda ne kuha doručak, ručak ili večera pa je trk u pekarnicu najjednostavnije rješenje. Ali danas je nedjelja, ne žurite na posao i možete pripremiti zdrav doručak, najzdraviji ručak i možda čak preskočiti večeru. Ako nećete vi, vaša linija će nam biti zahvalna.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...