Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

PRŽENO I HRSKAVO

Uživajte bez grižnje savjesti

Hrana koja tako lako izaziva zarazu zahvaljujući svojoj hrskavosti i privlačnoj zlatnožutoj boji uvijek nam je zadovoljstvo. Uz nekoliko savjeta ispast će baš onako kako treba.

Iako prženje vrlo često izaziva zadršku jer ga se često smatra nezdravim, velik dio obožavane azijske kuhinje, osobito kineske, temelji se upravo na ovakvom načinu pripreme namirnica. To je samo dokaz da i pržena hrana može biti zdrava ako se vodi računa o nekoliko stvari. S obzirom na to da se radi o relativno kratkoj termičkoj obradi namirnica, one zadržavaju svoje nutrijente. Također, prženjem se i uništavaju bakterije koje bi se mogle naći na površini svježih namirnica. 

Za zdravo i ukusno prženje slijedite nekoliko savjeta, a potom se bacite na naše kulinarske prijedloge. Namirnice prije prženja narežite na tanko i pržite u malo ulja. Na taj način ne gube nutrijente, a zadržavaju hrskavost. Vodite računa o tome da ulje koje koristite nije više puta i dulje vrijeme zagrijavano. Prženje duže od 15 minuta može izazvati kancerogene spjeve pa bi ono trebalo biti što kraće. Dakle, pržite kratko i u jako zagrijanom ulju. Svakako pazite da se ulje ne počne dimiti jer je to znak da se u njemu stvaraju kancerogeni spojevi. Zato je najbolje koristiti masnoće poput maslaca, svinjske masti ili maslinovog ulja jer one imaju visoku točku dimljenja u odnosu na, primjerice, suncokretovo ulje. Spremnost ulja za prženje možete provjeriti tako da umočite drvenu kuhaču, ako se oko rubova stvaraju mjehurići ulje je idealne temperature. 

Prženje na svinjskoj masti, osim što je zdravije, osigurava manje upijanje masnoća i ne prska okolo tijekom prženja. Kako biste spriječili upijanje štetnih spojeva, u lonac ili tavu u kojoj pržite stavite jednu mrkvu koja će upiti te spojeve. Hranu nakon prženja stavite na papirnati ručnik kako bi upio višak masnoće. Pržite li namirnice u tijestu ili tijesto samo, u njega možete dodati žestoko alkoholno piće koje će upiti masnoću. Naime, alkohol se zagrijavanjem pretvara u plin koji isparavanjem za sebe veže višak masnoće. Pržene namirnice dobro je kombinirati s namirnicama drugačije termičke obrade (pirjanje, pečenje) ili još bolje – svježima.

A sada nekoliko gastro prijedloga. Prženi luk sve više nas osvaja, a zaista ga nije teško pripremiti. Kolutiće luka panirajte u standardnoj smjesi od brašna, jaja i krušnih mrvica kojima dodajte malo čilija za još bolju aromu i pržite 2 do 3 minute. Ako ste ikad probali mac 'n' cheese, znate da je riječ o odličnoj kombinaciji. Kad se tjestenina oblikuje u kuglice i isprži, dobiva sasvim novu dimenziju. Svi ljubitelji slatkoga uživat će u churrosima, štapićima od kuhanog i prženog tijesta s dodatkom umaka od čokolade. Neodoljivo!

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...