Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

KOLIN

Važan element

Iako o njemu nismo mnogo čuli, kolin je vrlo važan za naše zdravlje. Osim što pomaže u regulaciji hormonalne aktivnosti, također sudjeluje u pospješivanju različitih funkcija našeg tijela.

Iako je otkriven prije gotovo 150 godina, tek je sredinom 20. stoljeća utvrđena njegova važnost. Danas se kolin smatra esencijalnim nutrijentom koji ima pozitivno djelovanje na ljudski organizam tijekom cijelog života. Zbog toga bi se svakako trebao naći na vašoj listi vrijednih sastojaka.

Smatra se da je kolin jedan od vitamina B kompleksa, a s inozitolom (također član B kompleksa) djeluje na iskorištavanje masti i kolesterola. Kolesterol pretvara u emulziju, tako da se on ne taloži na stjenkama arterija niti u žučnoj vrećici, odnosno ograničava nagomilavanja kolesterola.

Kolin štiti mozak tako da odlazi izravno u moždane stanice kako bi one proizvele kemikaliju koja potpomaže pamćenje. Također pospješuje slanje živčanih impulsa, posebno onih koji se koriste u mozgu za formiranje pamćenja. Ovo je posebno važno kod gubitka pamćenja u kasnijim godinama.

Neophodan je za zdravlje bubrega i jetre. Jetri pomaže u eliminiranju otrova i lijekova iz sustava. Također pomaže kod regulacije i poboljšanja funkcije žučnog mjehura i pomaže sprječavanje stvaranja žučnih kamenaca.

Kolin je uspješan u liječenju visokog krvnog tlaka jer jača kapilarne stjenke, ali i kod simptoma kao što su lupanje srca, vrtoglavica, nesanica i kod glaukoma. Općenito ima umirujuće djelovanje. Također ima i pozitivno djelovanje na razvoj fetusa tako da regulira razinu kortizola, odnosno hormona stresa u organizmu. Na taj se način smanjuje pojava bolesti povezanih sa stresom kasnije u životu.

Najbolji prirodni izvori kolina su lecitin, žumanjak, jetra, govedina, puretina, pivski kvasac, pšenične klice, zeleno lisnato povrće, cvjetača, soja, mahunarke, orašasti plodovi, zobene pahuljice i losos.

Kolin uvijek uzimajte uz ostale B vitamine. Preporučena dnevna doza je od 400 do 600 mg, ovisno o dobi. (Primjerice, jedno jaje ima oko 120 mg kolina).

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...