Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

UKUSNI KORIJEN KOJI ČUVA ZDRAVLJE

Vrijeme je za omiljenu zimnicu

Cikla je prava energetska bomba koja će zahvaljujući svojim bogatim zalihama hranjivih sastojaka učiniti čuda za vaš organizam. Svoju upečatljivu crvenu boju duguje skupini pigmenata koji se zovu betacijanini,a konzumirati se može tijekom cijele godine u raznovrsnim varijantama.

Ovo korjenasto povrće, ne izrazito atraktivnog izgleda, stvoreno je za pripremu zimnice u ovo rano jesensko doba. Sama priprema je prilično jednostavna, što ju i čini prilično popularnom namirnicom za kiseljenje u brojnim domovima. Postupak ne zahtijeva komplicirane radnje, ali ključno je odabrati zrele plodove intenzivne boje i glatke kore. Dobro bi bilo imati plodove otprilike jednake količine i sačuvati korijen za kuhanje jer je bogat važnim hranjivim sokovima. 

I kora cikle obiluje dijetalnim vlaknima zbog čega plod prije kuhanja treba samo oprati u hladnoj vodi, a nakon što je kuhana, ciklu se guli i reže na ploške debljine nekoliko milimetara. U slanoj vodi cikla se obično kuha između 45 minuta i sat vremena, ovisno o veličini, ali najbolje da ju probodete vilicom i tako se uvjerite je li gotova. Nakon što se ohladi i nareže na ploške, stavlja se u staklene teglice i prelijeva alkoholnim ili jabučnim octom i kombinacijom začina. U ocat se preporučuje dodati malo šećera i soli. Najbolji omjer za kiseljenje cikle je 3 : 1, što bi značilo da u litru octa, koji može biti i kombinacija alkoholnog i balsamico octa, trebate dodati 30 g soli i 70 g šećera. Ova količina je dovoljna za 2,5 do 3 kg cikle. Ukiseljena cikla dobro će doći kao ukusna salata tijekom cijele godine. 

Naravno, cijeli proces kiseljenja možete preskočiti i jednostavno ju konzumirati kuhanu. Prelijte ju s tek malo bučina ulja, dodajte pokoju žitaricu poput ječma, sir po izboru i jesenska salata gotova je u trenu. Cikla je sama po sebi jako zahvalna namirnica jer se lako kombinira s raznim namirnicama, a na vama je da otkrijete one omiljene. Iako su salata i sokovi njezine možda najpopularnije verzije pripreme, uz malo mašte može se konzumirati na različite načine, u palačinkamadesertima ili pak kao prava jesenska juha.

Ipak, najbolje ju je jesti sirovu jer termičkom obradom u određenoj mjeri gubi svoje nutritivne vrijednosti. Zato se ne preporučuje kuhanje duže od pola sata, a pečenje bi trebalo trajati najdulje sat vremena. Svakodnevni unos 500 ml soka od cikle bio bi optimalan za organizam, a njegov se okus može obogatiti dodatkom mrkve, peršina i različitog voća dok se u salatu preporučuje dodati tek nekoliko kapi jabučnog octa ili limunova soka, malo ulja i soli.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...