Tražilica

Vrijeme pripreme:

Težina pripreme:

VIDEO RECEPT

Po kategoriji:

Po nazivu:

Lifestyle

ZIMSKI SAVJETI

Za hladne dane spremni

Kraći dan, nekoliko slojeva više i česte prehlade znače samo jedno – zima je stigla. A s njom i pad imuniteta. Međutim, to ne mora biti nikakav problem slijedite li samo nekoliko savjeta.

Osim snježnih dana koje jedva čekamo i blagdanskog ugođaja, malo toga nas zimi čini sretnima. Ako hladnoći dodamo i česte prehlade, gripe, viroze i ostale posljedice oslabljenog imuniteta, jasno nam je zašto je zima mnogima mrsko doba godine. No to ne mora biti tako. Dovoljno je tek nekoliko malih promjena i prehrambenih navika koje će vaš imunitet vinuti u nebesa, a vama otkriti da zima nije nimalo bauk.

Prvo pravilo baš svakog doba godine koje ne možemo dovoljno naglasiti je – jedite puno voća i povrća. Zima možda je surova, ali također obiluje i finim voćem i povrćem koje će učiniti čuda za vaš imunitet. Ono će vas opskrbiti vitaminima, mineralima, fitonutrijentima i svime onime od čega naš organizam puca od zdravlja. A ima li što ugodnije od finog toplog variva koje će vas ugrijati u trenu. Bilo da ga jedete svježeg, u salatama ili smoothijima, svježe voće i povrće najbolji su prijatelji vašeg imuniteta zimi.

Kad je riječ o voću i povrću, birajte ono sezonsko. Naime, upravo to povrće na vrhuncu je snage i prepuno je svih onih važnih nutrijenata. Transportom i dugim stajanjem ovi se sastojci mogu izgubiti, ali police trgovina prepune su plodova koji dozrijevaju baš u ovo doba. Korjenasto povrće, kupus, kelj, radič, jabuke, agrumi, nar osigurat će vam potrebnu dozu vitamina i minerala, a upravo im je sada sezona. Nemojte se bojati ni smrznutog voća i povrća jer se brzim smrzavanjem njihovi nutrijenti očuvaju pa su također dobro rješenje.

Osim što imaju nešto jaču aromu, luk i češnjak odavno su poznati kao čuvari dobrog zdravlja. Dostupni su cijele godine, prepuni su brojnim vitaminima i mineralima i imaju antibakterijsko djelovanje koje će sve one male napasnike držati dalje od vas.

U zimskim danima vašem će imunitetu koristiti čitav spektar namirnica, a osobito one crvene. Bogate su antioksidansima koji štite od slobodnih radikala, sadrže vrijedne minerale, fitonutrijente i čine čuda za naš organizam. 

Manjak sunčeve svjetlosti zimi često utječe na naše raspoloženje, ali i na manjak jednog od važnih vitamina – D. Stoga u svoju prehranu uvrstite što više namirnica bogatih ovim vrijednim nutrijentom i otkrijte kako vam se raspoloženje popravlja. U ovome će vam pomoći i orašasti plodovi, koji će potaknuti proizvodnju serotonina. On će otjerati zimsku pospanost i učiniti vas sretnijima.

Jedna od glavnih zamjerki zimi zasigurno je hladnoća, a jedan od najjednostavnijih načina zagrijavanja je pravilan odabir raznih jela i pića. Topli čajevi, čokolada, šalica kuhanog vina odlični su grijači organizma, osobito ako u njih ubacite i začine poput cimeta. Đumbir, čili i papar u jelima i pićima također će vas zagrijati, a znamo da svemu što konzumiramo daju posebnu aromu.

Lifestyle

Pitanja i odgovori Ukupno 0 pitanja

Postavi
pitanje...